Măsura, sprijinită de Poliția Rutieră, are ca principal scop pregătirea acestui pod pentru circulația din sezonul estival, în condiții de siguranță și într-un termen cât mai scurt.
„Închiderea totală a traficului pe pod este necesară în această perioadă pentru tensionarea finală a cablurilor (înlocuite în perioada septembrie-decembrie 2016), demontarea ancorajului provizoriu de pe pilonul central și montarea elementelor rosturilor de dilatație ale podului”, se arată într-un comunicat al CNAIR.
Compania mai precizează atâta timp cât podul de la Agigea va fi închis, Canalul Dunăre-Marea Neagră va putea fi traversat în condiții optime pe noul pod (Podul Apolodor), pod ce este situat la o distanță de 2,8 km.
Totodată, CNAIR propune o rută alternativă pentru evitarea blocajelor în trafic, respectiv: nodul rutier A4 ( intersecție cu DN 39, Agigea) — A4 ( intrare port Constanța Sud ) — podul nou peste Canalul Dunăre — Marea Neagră — bretea acces la DN 39A—DN 39A—DN 39 (Eforie Nord — Agigea).
Potrivit sursei citate, după redeschiderea podului, toate cele patru benzi vor putea fi utilizate fără restricții de circulație, pe întreaga durată a sezonului estival. În cazul în care vremea va fi favorabilă (fără vânt puternic) și va permite finalizarea lucrărilor într-un termen mai scurt, podul de la Agigea poate fi redeschis mai devreme, iar CNAIR S.A. va aduce imediat la cunoștința publicului noua situație, se precizează în comunicat.
CNAIR susține că până la această oră hidroizolația a fost finalizată, toate cele patru benzi de circulație putând fi utilizate începând cu 5 mai 2017.
„Demontarea ancorajului (inel cu o greutate de aproximativ 90 de tone), presupune măsuri speciale. Operațiunea va fi efectuată cu ajutorul a două macarale cu o capacitate de 400 tone fiecare, utilaje care nu pot acționa în condiții de vânt puternic. În vederea evitării unor accidente care ar putea pune în pericol viața sau integritatea corporală a participanților la trafic, podul de la Agigea trebuie închis în totalitate, în perioada efectuării acestor manevre. Pentru tensionarea finală a cablurilor sunt necesare operațiuni de nivelment al podului ( stabilirea poziției inițiale a tablierului podului) și teste pentru măsurarea forțelor din fiecare cablu”, mai spune CNAIR.
Citește și: Podul de la Agigea nu va fi gata nici de 1 mai
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro