Muncitorii intervin la rostul de dilataţie din dreptul pilei 3, calea 1 (podul nou), banda 1, la podul peste râul Buzău, astfel că pe sensul Buzău – Râmnicu Sărat circulaţia va fi restricţionată de la 2 benzi la o singură bandă. Lucrările vor dura între patru şi șase zile.
Autoritățile județene cer ministrului Transporturilor și directorului CNAIR să vină la Buzău
Subiectul podului de la Mărăcineni a fost analizat miercuri de către autoritățile județului Buzău, prefectul Carmen Ichim și președintele CJ Buzău, Petre Emanoil Neagu. Cei doi oficiali au făcut apel la ministrul Transporturilor, Lucian Șova, și la directorul CNAIR, Ștefan Ioniță, să vină la Buzău săptămâna aceasta pentru a vedea la fața locului problemele de infrastructură cu care se confruntă județul Buzău.
Invitația a fost lansată de Prefectură și Consiliul Județean din perspectiva închiderii podului vechi de la Mărăcineni pentru reabilitare, dar și urmare a pagubelor produse în această primăvară de inundații și alunecări de teren la Drumul Național 10 și la podul de la Vadu Pașii.
Între timp, începând de miercuri, timp de patru – șase zile un sens de mers al podului de la ieșirea din municipiul Buzău către Râmnicu Sărat va fi închis pentru executarea unor lucrări de reparații, urmând ca celălalt sens de mers să fie închis după finalizarea acestor lucrări fără a se ști însă o dată exactă.
Pentru aceasta, prefectul județului Carmen Ichim și președintele Consiliului Județean Petre Emanoil Neagu i-au invitat pe factorii responsabili să vadă realitatea din teren pentru a putea lua cea mai potrivită decizie în cunoștință de cauză.
„Podul vechi va fi închis, dar deocamdată nu se știe când. Ieri (n. r. – marți) am primit o adresă de la Secția de Drumuri Naționale Buzău în care ne informează că pe podul nou se va circula timp de patru – șase zile pe o singură bandă de mers după care, după ce se va primi avizul de la C.N.A.I.R., se va închide podul metalic care va rămâne închis 130 de zile. Împreună cu CJ am trimis o invitație directorului CNAIR și domnului ministru Șova să vină să evalueze situația din teren pentru că avem probleme atât la podul de la Vadu Pașii unde sunt probleme și riscă să fie afectat podul de cale ferată, avem probleme pe DN10 iar podul de la Mărăcineni este bomboana de pe colivă”, a spus prefectul Carmen Ichim.
La rândul său, Petre Emanoil Neagu, președintele Consiliului Județean Buzău, a spus că sunt probleme deosebite în momentul în care podul va intra în reabilitare.
„Ați văzut că oricum sunt probleme de fluență a circulației în zilele aglomerate. E bine totuși că s-a luat decizia reabilitării si cerem scuze, chiar dacă nu suntem implicați, cetățenilor pentru disconfortul creat dar era o lucrare necesară. De asta am chemat aici și Ministerul Transporturilor și C.N.A.I.R. și sunt convins că reprezentanții conducerii companiei și ai ministerului de resort vor face o deplasare la Buzău într-o perioada destul de scurtă. Noi ne vom deplasa în teren alături de ei și vom participa la studiile necesare”, a spus și Petre Emanoil Neagu, președinte al CJ Buzău.
Deocamdată, există o singură confirmare privind deplasarea în teren, respectiv cea a directorului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere care este așteptat chiar în această săptămână. Abia după această vizită se va putea spune cu exactitate cînd va fi închis podul de la Mărăcineni.
Discuții despre închiderea podului de Mărăcinei, preconizată pentru data de 16 aprilie, au avut loc și astăzi la București, unde reprezentanții Secției Drumuri Naționale Buzău s-au întâlnit cu superiorii de la CNAIR. Tot acolo a fost discutat și studiul de trafic făcut de pe podul de la Mărăcineni, însă toate măsurile vor fi discutate și stabilite la Buzău.
Citește și: Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba, Alin Cucui, a fost găsit spânzurat. Fratele său l-a găsit mort în locuință