La nici doi ani de la inaugurarea cu fast a podului de la Otopeni, care supratraverseaza sensul giratoriu de la iesirea din Aeroportul ‘Henri Coanda’, circulatia in zona a fost din nou restrictionata. Motivul: carosabilul de pe celebra pasarela trebuie refacut.
Soferii care circula pe DN1, in Otopeni, au un nou motiv de nemultumire. Pe celebrul pasaj din fata celui mai mare aeroport din tara au inceput, de luna trecuta, ample lucrari de abilitare a carosabilului, circulatia dinspre Capitala fiind restrictionata pe o singura banda, din cele doua existente pe un sens. Va mai mirati? Nu-i cazul. Vorbim de infrastructura nationala, acolo unde parca tot ce s-a cladit ziua se naruie ca prin minune noaptea. Lucrarea, care a costat 7 milioane de euro, a fost data in folosinta pe 25 septembrie 2006 si, la nici doi ani de atunci, carosabilul s-a deteriorat in zona rosturilor de dilatatie ale podului, adica acele portiuni din sosea care fac legatura intre multiplele segmente ale pasajului.
‘Pasarela se afla inca in perioada de garantie de 24 de luni. Reparatiile sunt realizate la sesizarea noastra, pe cheltuiala constructorului, care, in conformitate cu procesul-verbal incheiat la finalizarea lucrarilor, are obligatia sa realizeze remedierea rosturilor de dilatatie’, ne-a precizat Stefan Szobotka, directorul de comunicare al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale. El afirma ca, dupa efectuarea reparatiilor, compania de drumuri va face receptia finala a podului, iesirea din garantie fiind prevazuta pe 25 septembrie 2008. Iar daca se strica din nou dupa aceasta data, pe banii cui va fi facuta o noua reparatie? Pe banii contribuabililor, bineinteles.
Doi ministri, un singur pasaj
Pasajul de la Otopeni a fost finalizat, cu o luna mai devreme de termen, la presiunea lui Gheorghe Dobre (foto), ministrul transporturilor de la acea vreme, care a dorit astfel sa bifeze in mandatul sau o reusita. Constructorii au verificat atunci structura de rezistenta a podului cu ajutorul a patru camioane pe cinci osii, incarcate cu cate 55 de tone.
Podul a trecut cu brio testul de rezistenta, insa nu a iesit la fel de bine si la alte capitole. Ministrul care i-a urmat lui Dobre la carma Transporturilor, Radu Berceanu (foto), s-a declarat profund nemultumit de calitatea lucrarii. El a remarcat probleme de executie si a vrut sa-i sanctioneze drastic pe constructori, lucru neconcretizat insa.