Din bugetul local ar urma să fie alocată o finanțare de peste 52 de milioane de lei pentru refacerea Podului Grant din Capital, conform unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Lucrările urmează să fie realizate sub coordonarea Administrației Străzilor, relatează Mediafax.ro.
„În conformitate cu expertiza tehnică emisă în anul 2016 pentru podul Grant, au rezultat o serie de neconformităţi, respectiv indicele de stare tehnică al podului principal, care este nesatisfăcătoare (…) Astfel, pentru a se asigura condiţiile minime de siguranţă a circulaţiei sunt necesare lucrări de reparaţii ale infrastructurii şi suprastructurii”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre.
Lucrările de reparație a Podului Grant vor dura 24 de luni. Ultimele reparații la această construcție au avut loc în perioada 2004-2006.
Podul Grant este una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură din Bucureşti care face legătura, prin arterele Calea Crângaşi – Strada Turda, dintre nordul şi sud-vestul Capitalei. Aceasta este o zonă extrem de tranzitată zilnic.
Istoria Podului Grant. Numele construcției, dat de un englez
Una dintre emblemele Bucureștiului în perioada interbelică, Podul Grant a fost dat în folosință în 1909 și de-a lungul timpului a suferit o serie de modificări considerabile.
Numele podului provine de la un englez, Effingham Grant, sosit în Ţara Românească la începutul secolului al XIX-lea, ca secretar al Consulatului Britanic la Bucureşti. În 1850, el s-a căsătorit cu Zoe Racoviţă, nepoata Zincăi Golescu. Fiul acestuia, inginerul Robert E. Grant, s-a însurat, în 1885, cu Zoe, cea mai mare fiică a boierului Ion Bălăceanu. Urmaşii lor au parcelat şi au vândut terenuri de construcţie situate între şoseaua Crângaşi şi Manufactura Belvedere. Astfel, aici a luat naştere cartierul Grant. În 1909, podul preia numele cartierului pe care-l deservea.
Citește și Operaţiune de salvare cum rar vezi în România. Căţeluşă scoasă teafără, după 4 luni, dintr-un tunel greu accesibil, sub o linie de metrou
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro