Din 2005, când a fost închis podul de la Vadu Pașii, s-au perindat pe aici candidați la președinție, la Consiliul județean, la Camera Deputaților, la Senat și unii dintre ei, chiar dacă nu aveau atribuții, le-au promis oamenilor că vor aloca fonduri pentru reabilitarea podului. Până în ziua de astăzi podul nu a fost însă redat circulației.
Ca urmare, navetiștii care vor să ajungă la Buzău trebuie să meargă pe jos până la autobuz, fie să facă un ocol de 10 km pentru a ajunge în oraș. ”Ne este foarte greu. Transportul e așa cum e, microbuzele sunt grele, prețurile sunt foarte mari la abonamente, la bilete”, povestește unul dintre aceștia.
Consiliul Județean Buzău, care a preluat în administrare podul, a început procedurile pentru restaurare în aprilie 2013, iar de atunci proiectanții au venit cu două soluții.
”Prima variantă păstreaza podul ca suprastructură. Și suprastructura nouă se construiește în sens ambracant. Iar a doua soluție se propune deplasarea suprastructurii existența în lateral, având ca sprijin console care se întroduc și realizarea suprastructurii noi pe structură celui care a fost deplasat. Cele două variante rezolvă problema propusă prin proiect, dar fiecare are avantaje și dezavantaje”, a declarat proiectantul Viorel Constantinescu, expert acreditat de ministerul Culturii.
În acet timp, Petre Emanoil Neagu, președintele CJ Buzău, dă asigurări că în cel mai rău caz, podul va fi redat circulației pană la sfârșitul anului 2019. Până atunci s-ar putea însă pierde finanțarea.
„Comisia zonala de cultură de la Slobozia a emis într-un târziu, în martie 2017, un aviz care acum două săptămâni a fost anulat. A fost un soi de răzgândire, dacă doriți. Și au spus nu, nouă nu ne place soluția tehnică.. Va rugăm să mergeți la comisia națională de cultură. Dacă până în 2018 investiția nu se realizează, lucrările nu sunt finalizate, investiția se pierde. Mi-e greu să cred că ulterior cineva va mai avea dorință să investească, să aloce 32 de milioane cum este cazul acum”, a declarat Bogdan Suditu-expert planificare teritorială.
Propunerile proiectanților vor fi discutatea joi în comisia națională a monumentelor istorice.