Decizia a fost luată din motive care țin de siguranța acestora, a anunțat reprezentantul constructorului, confirmat ulterior și de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„Discuția legată de zonele adiacente podului, acele piste pentru biciclete. Este strict o zona de siguranță, care va fi folosită pe partea de mentenanță. Pietonii nu vor avea acces din motive de siguranță. Am vrea să se evite orice eveniment neplăcut. Din câte știu, este o decizie bătută în cuie”, a explicat Viorel Esanu, responsabil cu monitorizarea lucrărilor din partea constructorului.
Informația a fost confirmată ulterior și de CNAIR, care a invocat și condițiile meteo din zonă. Cu toate astea, există posibilitatea ca, într-o anumită perioada a anului, pietonilor și bicicliștilor să le fie permis accesul.
„Podul este prevăzut cu posibilitatea tranzitării de către pietoni și biciliști. Structural va putea permite acest tip de tranzit, dar pentru că podul este la o anumită înălțime, unde sunt curenți de aer puternici, vom recomanda evitarea acestei tranzitări care pune în pericol viața pietonilor și bicicliștilor. Inclusiv accesul auto nu va fi permis tot timpul (…) Pot există perioade în care va putea fi tranzitat de bicilisti și pietoni, dar nu mereu”, a afirmat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
„Golden Gate” al României, mai aproape de finalizare
Ultimul segment de tablier metalic al podului a fost montat marți, 28 iunie. Următorul pas constă în sudarea definitivă a elementelor componente a căii de rulare, care deocamdată au prinderi provizorii.
Acest proces va dura circa o lună, după care se va trece la hidroizolarea structurii metalice.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare proiect de infrastructură din România ultimilor 30 de ani. Acesta va fi finalizat în decembrie 2022, lucrările fiind în grafic.
Potrivit proiectului, podul va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.
La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii. Lățimea totală va fi 31 de metri și va cuprinde patru benzi de circulație a câte 3,50 metri lățime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lățime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zona mediană cu lățimea de 3 metri.
La acestea se adaugă, de o parte și de altă, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.
Pe podul Golden Gate din SUA se poate merge cu bicicleta
Podul Golden Gate din SUA, care leagă orașul San Francisco de orașul Sausalito, a fost inugurat la 27 mai 1937. În prima zi a dării în folosință, podul a fost deschis numai pietonilor, în acea zi, numită „Ziua Pietonilor”, fiind traversat de 200.000 de persoane.
Podul, care are o lungime totală de 2.737 metri, este o atracție turistică emblematică, mulți bicicliști din San Francisco folosindu-l ca punct de plecare pentru excursii mai lungi cu bicicleta în North Bay și Marin.
Traficul pietonilor și bicicliștilor este permis numai pe trotuare și numai pe timpul zilei.
Vedeți mai jos o galerie foto cu podul de peste Dunăre de la Brăila:
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 6Vezi şi poduri celebre din lume pe care să le vizitezi, adevărate opere arhitecturale!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro