„Traficul reprezintă, în momentul de faţă, cea mai serioasă problemă a Bucureştiului. Timp de 25 de ani nu s-a făcut aproape nimic pentru a se contracara efectul creşterii exponenţiale a numărului de vehicule care circulă în Capitală. De aceea, în primii doi ani de mandat ne-am concentrat eforturile în această direcţie, proiectele legate de trafic fiind, alături de cele din sănătate, prioritare pentru Primăria Capitalei, fapt reflectat şi în modul de alcătuire a bugetului Municipalităţii. Reînnoim parcul RATB cu 400 de autobuze noi, ultramoderne, am finalizat obiective de infrastructură foarte importante, care stagnau de ani de zile”, a precizat, miercuri, Gabriela Firea.
Primarul general al Capitalei a precizat că Podul hobanat peste Șoseaua Virtuții este finalizat în proporție de 85,5 la sută.
Conceput pentru a fluidiza traficul, podul de la Ciurel face parte din proiectul „Penetraţie Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada Bucureşti Piteşti”, compus din două părţi, notează Mediafax.
Prima dintre ele are ca scop construirea podului peste Șoseaua Virtuții și peste râul Dâmbovița, în vreme ce a doua ar viza construirea unui drum expres care să facă legătura cu Autostrada București-Pitești, ca alternativă la bulevardul Iuliu Maniu.
Doar construirea podului, fără drumul expres, adică cea mai importantă parte a proiectului, nu ar duce la fluidizarea traficului. În lipsa drumului expres, podul ar prelua toate mașinile de pe Spaiul Independenței și le-ar bloca pe Șoseaua Virtuții, notează sursa citată.
În aprilie 2018, Primăria Capitalei a anunțat că va revizui întreg proiectul, fără a preciza însă data la care va fi finalizat.
„La nivelul PMB s-a constituit un grup de lucru care a revizuit întregul proiect, plătile restante către constructor au fost efectuate şi s-au prevăzut bani în buget pentru ca lucrările să poată continua. Proiectul iniţial a fost făcut prost, nefiind luate în calcul o serie de reţele edilitare care trebuiau deviate pentru ca lucrările să poată continua (…) Astfel, în urma grupului de lucru format la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti cu reprezentanţi ai proiectantului şi reprezentanţi ai Primăriei Sector 6, s-a stabilit un nou traseu în imediata vecinătate, minim invaziv în privinţa exproprierilor şi implicit a costurilor acestora”, se arată în comunicatul Primăriei Capitalei din aprilie.
Potrivit Mediafax, proiectul drumului expres prevede inclusiv exproprieri, însă instituţia condusă de Gabriela Firea nu a menţionat până în prezent dacă au fost demarate aceste proceduri.
De asemenea, primarul Gabriela Firea a anunțat că noile autobuze din București vor avea culoarea turcoaz, culoarea pe care o iubește. Edilul nu a ascuns acest lucru și într-un material de prezentare a noilor achiziții pentru transportul public.
Citește și VIDEO/Interviu exclusiv cu Kru Alin Halmagean, românul din fruntea sporturilor de contact la nivel mondial și comentator la canalul televiziune de Fight Network din Canada
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro