Autostrada demolată Sibiu-Orăștie
Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie a fost demolat la finalul anului 2015, între localitățile Cunța și Săliște, după ce pe o porțiune au apărut numeroase gropi și denivelări, plus alunecări de teren.
Lotul respectiv fusese deschis în 14 noiembrie 2014 și la niciun an, în septembrie 2015 a fost închis. La acel moment, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a acuzat constructorul că nu a respectat proiectul.
Lotul fusese realizat de grupul italian Salini Impregilo, actualmente numit Webuild. Construcția a costat 137 de milioane de euro. CNAIR a făcut, la acel moment, plângere penală și a reziliat contractul cu italienii.
După ce a fost reparat, lotul în cauză în 2019 s-a crăpat din nou, potrivit Economica.net.
Podul Calafat-Vidin, închis pentru reparații după 5 luni
Podul peste Dunăre de la Calafat, care face legătura cu Vidin, a fost închis în 2013, la doar cinci luni de la inaugurare, pentru reparații, după cum scria la acel moment Ziare.com.
Decizia a fost luată după ce autoritățile bulgare au descoperit 20 de probleme, iar oficialii spuneau că pe partea românească situația este chiar mai proastă. Ulterior, în 2016, podul a mai fost reparat o dată, după cum arăta site-ul StirileProTV.ro.
Construcția acestuia a costat 226 de milioane de euro.
Podul suspendat de la Brăila, probleme înainte de inaugurare
Alte probleme au fost consemnate la podul suspendat de la Brăila. Acesta nu a fost încă terminat și ar urma să fie gata în luna decembrie a acestui an, conform premierului Nicolae Ciucă.
În 2019, Libertatea a relatat că au apărut infiltrații la structura de bază a pilonilor, iar un video cu apa șiroind a apărut pe YouTube.
CNAIR a precizat atunci că apariția infiltrațiilor este o „situație neprevăzută” și a cerut o „intervenție de urgență” pentru remedierea problemei. Podul costă două miliarde de lei, anunța CNAIR în 2017, citată de Mediafax.ro. Podul este realizat de asocierea Astaldi – IHI Infrastructure System.
Vezi şi poduri celebre din lume pe care să le vizitezi, adevărate opere arhitecturale!