Viteze de pana la 200 de kilometri pe ora, monitoare cu plasma, scaune cu actionare pneumatica si toalete ecologice. De ieri, astfel de vagoane de lux incanta calatorii trenului Intercity pe ruta Bucuresti – Timisoara si retur. Vestea buna este data de faptul ca pretul biletului va ramane nemodificat chiar daca a crescut confortul. Pana la sfarsitul anului, CFR Calatori isi doreste sa mai cumpere peste 30 astfel de vagoane.
Incantare si mirare, deopotriva. Asta au simtit pasagerii cursei Intercity Bucuresti – Timisoara, cei care, ieri, au avut ocazia sa testeze confortul oferit de noile vagoane cumparate de CFR Calatori. ‘Pipaiau materialele cu care erau imbracate scaunele si se minunau de fiecare obiect in parte. Un domn mai in varsta, englez, casatorit cu o romanca, chiar a remarcat confortul, spunand ca in sfarsit in Romania exista un standard foarte ridicat. Plasmele si climatizarea au facut deliciul calatorilor’, ne-a spus incantat Robert Nita, reprezentant CFR, care a luat parte la prima iesire pe traseu a noului tren de lux. In functie de clasa de confort, vagoanele au scaune fixe sau glisabile, prin actionare pneumatica, cu fete din plus, masute fixe sau rabatabile la fiecare loc, montate in spatarele scaunelor sau fata-n fata, unele dintre ele avand rezematoare pentru picioare.
Cuptor cu microunde si frigider la clasa I
Toate vagoanele au toalete ecologice. Cele patru monitoare cu o diagonala de 19 cm, la care calatorii pot urmari filme, un minibar central, vitrine de sticla, frigider, cuptor cu microunde si sistemul de climatizare fac din vagonul pentru clasa I unul din cele mai luxoase mijloace de transport cu care s-a circulat vreodata in Romania. Vestea buna pentru doritorii de confort este ca pretul pe aceasta ruta a ramas acelasi: 124,7 lei la clasa I si 88,4 lei la clasa a II-a.
In 2008, inca 30 de bucati
Pana la sfarsitul anului 2008, Compania CFR Calatori isi propune, in functie de buget, sa achizitioneze peste 30 astfel de vagoane de lux: sase bucati pentru clasa I si 28 de bucati pentru clasa a doua. Pretul unui astfel de vagon: 3.500.000 lei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro