Președintele Biroului Asiguratorilor Auto (BAAR), Mădălin Roșu, susține că unele service-uri auto practică tarife de până la 300 de euro pe zi pentru mașina de înlocuire de care șoferii asigurați beneficiază prin lege. În mod normal, costul pentru închirierea unei mașini nu depășește 40-50 de euro, scrie Capital.ro.

Service-urile auto practică tarife de până la trei ori mai mari pentru mașinile aduse pentru reparații în baza unei asigurări decât pentru autoturismele reparate fără poliță de asigurare. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare(UNSAR), consultat şi de Capital.

În cele din urmă, această practică va duce la creșterea tarifelor pentru asigurarea de tip RCA. Firmele de asigurare trebuie să-și acopere costurile, cu toate că nu au control asupra tarifelor impuse de service-uri.

Studiul UNSAR are la bază experiența unui client anonim. Persoana s-a prezentat la mai multe service-uri auto, pe care le-a ales la întâmplare în mai multe zone ale țării, cu două mașini care nu sunt asigurate. Este vorba despre un Mercedes E Klasse şi o Skoda Octavia Tour.

Un număr de 29 de service-uri au transmis devize pentru reparaţii, notează sursa citată. De asemenea, firmele de asigurare au folosit, pentru același tip e mașini,  devize transmise de unitățile reparatoare, în baza asigurărilor RCA.

Cercetarea arată că service-urile auto practică tarife de până la trei ori mai mari pentru mașinile reparate în baza unei asigurări RCA, dar și cazul autoturismelor cu asigurare pentru care se refuză să se monteze alte piese decât cele originale.

Potrivit Capital, la Skoda Octavia preţul pentru vopsitorie a fost între 336 şi 786 de lei pentru maşina neasigurată şi între 1172 şi 1709 lei pentru cea asigurată. În schimb, pentru o aripă, service-urile au cerut între 336 de lei şi 889 de lei pentru maşina neasigurată şi un minim de 1000 de lei pentru cea asigurată, unele unităţi cotând la 1900 de lei.

În cazul reparării mașinii Mercedes E Klasse, costul pentru o bară spate a fost între 2.000 de lei și 2.800 de lei pentru înlocuirea piesei, fără asigurare, și de 5.238 de lei, în medie, pentru o reparație folosind asigurarea.

Noua lege RCA a adus şi declanşarea procedurii de infrigement pentru România, permite unităţilor service să stabilească costul reparaţiilor, fără ca firmele de asigurare să poată contesta.


Citește și VIDEO/ Adevăratele vamaioate nu fac nudism și nici nu stau la cort!


 

 
 

Urmărește-ne pe Google News