Campania, care a fost lansată astăzi, e menită să alerteze în timp util populaţia şi poate da indicii preţioase cu privire la disparuiţia unui copil, cu ajutorul posturilor de televiziune şi radio, agenţiilor de presă, companiilor de transport feroviar, transportul în comun, metroul etc. Astfel, în momentul în care se dă alerta, toţi partenerii vor difuza fotografia şi semnalmentele copilului răpit şi informaţii (în cazul în care există) despre răpitori. Mesajul va  fi difuzat pe reţelele de televiziune internă a partenerilor la intervale de 15-30 de minute, între 3 şi 8 ore sau de 3 ori pe oră.
”Există nişte criterii clare pentru iniţierea alertei: persoana dispărută trebuie să aibă până în 18 ani, să fi fost  răpit în prezenţa unor martori sau să existe indicii temeinice că a dispărut şi viaţa sau integritatea corporală îi sunt puse în pericol”, a declarat chestorul Vasile Viorel, liderul proiectului.
Sistemul este realizat prin Poliţia Română şi are ca parteneri Parchetul General şi Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual ”Focus”. În cazul unei răpiri, procurorul de caz poate da alerta şi fără acordul părinţilor, dacă acest lucru este în interesul minorului dispărut. În România, dispar în jur de 3.000 de copii anual, din care 10% sunt răpiţi. Sistemul ”Alertă pentru copil” va fi funcţional din data de 20 mai.

Urmărește-ne pe Google News