Dezbaterile despre multinaționale versus companii de stat sau companii locale sunt fără sfârșit. Fiecare tabără are motive pro sau contra, se vorbește despre beneficii, despre stabilitate, despre oportunități. Și, evident, fiecare parte are dreptatea ei. Munca într-o companie locală, administrație publică sau un start-up antreprenorial are beneficiile ei. Că vorbim despre mândria de a face parte dintr-un proiect 100% românesc sau despre bucuria de a crește împreună un produs local, acestea sunt fără îndoială motive pentru a alege un astfel de job.

Pe de altă parte, multinaționalele vin cu o experiență incredibilă pe tot felul de piețe, cu o putere de adaptabilitate la nevoile locale și, nu în ultimul rând, cu un set de proceduri care pot să îți facă viața mai ușoară. Dar, mai ales, beneficiul major este că, în multinaționale, omul este încurajat să evolueze și i se dau oportunități de avansare și de învățare continuă. Este promovată politica pașilor mici și siguri care pot să înceapă cu un job de entry level, unul care nu necesită prea mare experiență sau pricepere, și poate evolua în timp, parcurgând scara evoluției profesionale, până în top management.

Companiile de tradiție se mândresc cu manageri pe care i-au crescut și i-au trecut prin toate categoriile de joburi în așa fel încât să cunoască compania mai bine decât oricine. Acești manageri conduc filiale locale sau dezvoltă business-uri pe alte piețe în curs de dezvoltare, putând ajunge să intre în top managementul din headquarter.

Companiile își trimit periodic la training angajații, sunt stimulate creativitate și inițiativa, se cere proactivitate și curaj, iar angajații primesc în permanență feedback și evaluări pentru a vedea care este direcția potrivită pentru ei.

Prin urmare, un job de viitor poate să înceapă de la cel mai jos nivel, odată cu intrarea într-o echipă în care angajatul poate evolua și ajunge din ce în ce mai sus, în funcție de implicarea și priceperea lui.

Lidl, compania germană cu peste 10.000 de supermarketuri în Europa și SUA promovează politica pașilor mici și siguri, își încurajează angajații să se dezvolte și să își dorească mereu mai mult în ceea ce privește jobul și viitorul lor.

În România, Lidl are peste 5000 de angajați în peste 200 de magazine și 5 centre logistice. Găsești aici toate joburile disponibile la Lidl. Caută-l pe cel care ți se potrivește și fii pregătit să intri într-o echipă în care, cu pași siguri, vei crește și vei fi apreciat.

 
 

Google News Urmărește-ne pe Google News