Ancora corespundea specificațiilor tehnice, iar vopseaua era identică cu cea a navei Newnew Polar Bear, o navă de pescuit deținută de chinezi și aflată sub pavilion Hong Kong.
Anterior, pe 24 octombrie, s-a raportat că poliția finlandeză credea că nava a aruncat o ancoră în Marea Baltică și a târât-o pe fundul mării, ceea ce pare să fi provocat avarii la conductă.
Deși investigația este încă incompletă, poliția finlandeză a declarat că „accentul se pune în continuare pe clarificarea rolului navei Newnew Polar Bear”.
Poliția nu a precizat dacă avariile par să fi fost intenționate și a adăugat că autoritățile chineze au fost contactate în scopul „asistenței juridice” și pentru a obține mai multe informații.
Conducta de 77 de kilometri dintre Finlanda și Estonia, cunoscută sub numele de Balticconnector, a fost descoperită ca având scurgeri de gaz în apele finlandeze din Marea Baltică și a fost închisă pe 8 octombrie. Un cablu de telecomunicații din apropiere a fost, de asemenea, avariat.
Inițial, autoritățile finlandeze au crezut că avariile au fost provocate de surse externe, iar unele mass-media finlandeze au indicat Rusia ca fiind suspectă.
După avarierea conductei, NATO a anunțat că va intensifica supravegherea Mării Baltice.
Marea Baltică a fost supusă unei supravegheri sporite în ceea ce privește amenințările la adresa securității după ce o explozie a avariat conducta Nord Stream în septembrie 2022. Deși cauza exploziilor nu a fost dovedită definitiv, anchetatorii au constatat că exploziile au fost cauzate de un sabotaj deliberat.
Pe 28 septembrie 2022, ziarul Times a relatat, citând o sursă britanică din domeniul apărării, că Rusia ar fi efectuat probabil atacul cu o dronă subacvatică.
Navele navale daneze au confirmat că au văzut o navă rusească specializată SS-750, care are la bord un submarin, în apropierea locului unde se afla conducta cu câteva zile înainte ca aceasta să fie avariată.
Rusia a negat orice rol în sabotajul Nord Stream.