Decizia primului-ministru vine după ce acesta a constatat că în perioada Sărbătorilor Pascale zeci de oameni au pierit sau au fost răniţi grav în urma unor tragedii rutiere.
Imaginea victimelor pline de sânge de pe caldarâm l-a făcut pe Ponta să vină cu propunerea ca autoturismele şi motocicletele celor care “zboară” pe şosele să fie, de îndată, luate de la proprietar.
Şeful Guvernului a precizat că “toţi apostolii proprietăţii” s-ar fi simţit lezaţi că vrea să confişte maşina cuiva care merge cu 250 de kilometri pe oră printr-un sat din România.
“Eu cred că ar fi bine, şi sunt dispus să-mi iau toate… să fiu luat de guler şi dat afară din biroul de prim-ministru atât timp cât cred că e un lucru bun”, a afirmat premierul, referitor la acest subiect.
Mai mult, primul-ministru vrea modificarea legislaţiei în ceea ce priveşte proprietatea şi în situaţiile în care bunurile confiscate ar putea fi valorificate înainte de finalizarea procesului în instanţă.
“Avem situaţii în practică, acum de exemplu maşinile furate sau introduse prin contrabandă nu le poate valorifica Ministerul de Interne, stau într-un garaj la minister 4 ani, 5 ani, 7 ani, cât durează procesul (…) Acum la Interne suntem un fel de garaj de maşini furate”, susţine Ponta.
România, printre fruntaşe la numărul de accidente rutiere
Într-un raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMOMS) prezentat anul acesta se arată că România are un număr mare de decese în accidente rutiere, aproape egal cu cel din SUA. A fost analizat anul 2010 şi, conform datelor OMS, în ţara noastră s-au înregistrat 2.377 de morţi pe şosele, mult mai mulţi decât la vecinii bulgari şi maghiari. În raport se mai menţionează că, la nivel mondial, numărul deceselor în accidente rutiere, deşi nu a crescut, se menţine totuşi la un nivel “inacceptabil de mare” – 1,24 milioane pe an.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro