Vicepreşedintele ANSVSA, Mihai Ponea, a declarat că în această situaţie de schimbare a originii produselor există o suspiciune de fraudă, iar dacă se va constata acest lucru, după finalizarea anchetei, vor fi informate şi organele abilitate.
„Dintr-un lot de 20 de tone de portocale au fost vândute 12,4 tone către un depozit şi diferenţa către alte două judeţe, Dâmboviţa şi Ilfov, iar aceste 12,4 tone s-au dus la Carrefour. Cei de la depozitul care a făcut distribuţia către supermarketuri spun că din eroare umană, când s-a făcut sortarea, deşi ele erau în cutii de Egipt, le-au schimbat în cutii de Grecia şi cu etichete de Grecia. Ele sunt origine Egipt, dar s-au pus la raft cu origine Grecia şi acum şi-au dat seama că a fost o eroare umană! Eu suspicionez că este cu intenţie flagrantă de a schimba originea. Susţin că este o suspiciune de fraudă. Ancheta este încă în derulare”, a explicat Ponea.
Consumatorii, rugați să readucă fructele neconforme la magazin
Acesta precizează că portocalele au fost comercializate în perioada 23 decembrie – 5 ianuarie, iar în prezent se fac retrageri, consumatorii fiind rugaţi să le readucă pentru a primi contravaloarea lor.
Pe site-ul Autorităţii a fost postată o atenţionare de rechemare produse neconforme primită din partea Carrefour România.
„Vă informăm că urmare a notificării primite din partea furnizorului Andros Stil SRL, Carrefour România SA a iniţiat retragerea de la comercializare şi rechemarea de la clienţi a articolului menţionat mai jos. Motivul rechemării: depăşire a valorilor admise de reziduuri de pesticide (Lambda-Cyhalothrin, Chlorpirifos)”, se arată în anunţ.
„Se recomandă persoanelor care deţin produse din lotul descris, comercializate în perioada 23.12.2021- 05.01.2022, să nu le consume, ci să le distrugă sau să le aducă înapoi în magazinele de unde le-au cumpărat. Contravaloarea produselor va fi returnată, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal. Ne cerem scuze pentru inconvenienţele create! Pentru informaţii suplimentare, puteţi contacta Carrefour România S.A.: clienti@carrefour.com”, se menţionează în postarea în care se regăsesc toate magazinele care au vândut portocalele neconforme.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro