Vicepreşedintele ANSVSA, Mihai Ponea, a declarat că în această situaţie de schimbare a originii produselor există o suspiciune de fraudă, iar dacă se va constata acest lucru, după finalizarea anchetei, vor fi informate şi organele abilitate.
„Dintr-un lot de 20 de tone de portocale au fost vândute 12,4 tone către un depozit şi diferenţa către alte două judeţe, Dâmboviţa şi Ilfov, iar aceste 12,4 tone s-au dus la Carrefour. Cei de la depozitul care a făcut distribuţia către supermarketuri spun că din eroare umană, când s-a făcut sortarea, deşi ele erau în cutii de Egipt, le-au schimbat în cutii de Grecia şi cu etichete de Grecia. Ele sunt origine Egipt, dar s-au pus la raft cu origine Grecia şi acum şi-au dat seama că a fost o eroare umană! Eu suspicionez că este cu intenţie flagrantă de a schimba originea. Susţin că este o suspiciune de fraudă. Ancheta este încă în derulare”, a explicat Ponea.
Consumatorii, rugați să readucă fructele neconforme la magazin
Acesta precizează că portocalele au fost comercializate în perioada 23 decembrie – 5 ianuarie, iar în prezent se fac retrageri, consumatorii fiind rugaţi să le readucă pentru a primi contravaloarea lor.
Pe site-ul Autorităţii a fost postată o atenţionare de rechemare produse neconforme primită din partea Carrefour România.
„Vă informăm că urmare a notificării primite din partea furnizorului Andros Stil SRL, Carrefour România SA a iniţiat retragerea de la comercializare şi rechemarea de la clienţi a articolului menţionat mai jos. Motivul rechemării: depăşire a valorilor admise de reziduuri de pesticide (Lambda-Cyhalothrin, Chlorpirifos)”, se arată în anunţ.
„Se recomandă persoanelor care deţin produse din lotul descris, comercializate în perioada 23.12.2021- 05.01.2022, să nu le consume, ci să le distrugă sau să le aducă înapoi în magazinele de unde le-au cumpărat. Contravaloarea produselor va fi returnată, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal. Ne cerem scuze pentru inconvenienţele create! Pentru informaţii suplimentare, puteţi contacta Carrefour România S.A.: clienti@carrefour.com”, se menţionează în postarea în care se regăsesc toate magazinele care au vândut portocalele neconforme.
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!