Compania susține că în 2018 va urma încă o achiziție, dar de data asta de 250 de autotutilitare de capacitate mică și medie.
Din cele 180 de utilitare, 100 sunt de capacitate mică, iar 80 de capacitate medie.
Acestea vor fi cumpărate în leasing financiar, care se va desfăşura pe o perioadă de patru ani şi vor fi livrate, de cele două companii, în termen de 90 de zile de la data semnării contractelor.
Utilitara aduce eficientizarea
„Semnarea acestor contracte va avea un impact direct şi imediat în creşterea calităţii serviciilor oferite de Poşta Română şi, implicit, în creşterea veniturilor companiei. Vom eficientiza mult fluxul de trimiteri prin corelarea capacităţii autovehiculelor cu volumul lor, şi, nu în ultimul rând, vom reduce impactul pe mediu prin echiparea cu motoare mai puţin poluante”, a declarat Andrei Stănescu, directorul general al Poştei Române.
Poșta Română este controlată de către stat, care deține 75% din acțiuni prin intermediul Ministerului Comunicațiilor, în vreme ce Fondul Proprietatea are restul de 25% din acțiuni.
Compania a realizat un profit net de 17,8 milioane de lei în primele șase luni din acest an, în urcare cu 12,5% față de primele șase luni din 2016. Anul trecut, compania a încheiat exercițiul financiar cu un profit de 7,2 milioane de lei la venituri de 1,135 miliarde de lei, comparativ cu o pierdere de 30 milioane de lei înregistrată în 2015, pe fondul amenzii primite de la Consiliul Concurenței.
Dosare și scandaluri
Poșta Română a fost implicată în mai multe scandaluri în ultimii ani. Mai mulți foști directori ai companiei au fost condamnați definitiv, așa cum este cazul lui Mihai Toader, condamnat definitiv la 8 ani și 6 luni de închisoare în anul 2015, alături de alți foști directori.
De asemenea, statul a încercat să privatizeze compania, dar bpost – poșta belgiană, pețitorul companiei – s-a retras după ce Fiscul a descoperit că aceasta are o serie de datorii la stat, iar Consiliul Concurenței a amendat societatea din cauza unui comportament anticoncurențial.