„Compania Naţională Poşta Română a început distribuirea scrisorilor de informare cu privire la amnistia fiscală (…). Peste 800.000 de contribuabili vor primi aceste notificări, care includ detalii despre cuantumul obligaţiilor restante la 31 august 2024, împărţite în sumele ce trebuie achitate şi sumele care pot face obiectul anulării”, anunţă compania de stat.

Prin intermediul Poştei Române, contribuabilii vor primi la domiciliu:

– Scrisoarea de informare care detaliază cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la 31 august 2024, împărţit în sumele care trebuie achitate şi cele care pot face obiectul anulării.

– Modelul „Notificării privind intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii bugetare”.

– Modelul „Cererii privind anularea unor obligaţii bugetare”.

În plus, curierii poştali vor prelua de la domiciliul contribuabilului plicul care conţine „Notificarea privind intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii bugetare” şi vor expedia acest document către organul fiscal central competent.

Plata poate fi încasată la domiciliul contribuabilului

Poşta Română va putea încasa prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităţilor fiscale, în cazul contribuabililor care optează pentru plata acestor obligaţii în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.

Guvernul a adoptat, în 25 septembrie, o ordonanţă de urgenţă privind convenţia dintre Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Compania Naţională Poşta Română, prin care aceasta va distribui contribuabililor cu datorii la fisc, persoane fizice sau juridice, scrisoarea de informare privind beneficiile şi condiţiile de accesare a facilităţilor fiscale, inclusiv cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la data de 31 august 2024.

În cazul în care contribuabilul cu datorii la fisc intenţionează să beneficieze de facilităţile fiscale stabilite prin OUG 107/2024, salariaţii poştali preiau plicul care conţine notificarea respectivă şi încasează, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate, a explicat Guvernul. 

Ministerul Finanţelor Publice asigură ANAF fondurile necesare pentru efectuarea cheltuielilor cu prestarea de către Poşta Română a acestor servicii.

Urmărește-ne pe Google News