Femeile, vulnerabilitatea lui Ştefan Popa
Deşi forumurile sunt pline de referinţe la „preotul-vrăjitor”, care „deschide cartea” şi ghiceşte viitorul în Evanghelie, în mod ciudat, Ştefan nu a fost niciodată cercetat disciplinar pentru aceste abateri clare de la doctrina şi regulamentele Bisericii. În schimb, este pe cale de a fi cateresit din cauza… femeilor din viaţa lui. Aşa cum spuneam, ajuns în satul Dunărea (şi ulterior la Topraisar) popa Ştefan s-a afişat cu cea de-a doua soţie, Rodica, pe care a angajat-o învăţătoare în sat. „Fiii” şi „fiicele duhovniceşti” au răspândit zvonul că între cei doi ar fi o „căsnicie albă”, trăind „ca frate şi soră”. În timp ce părintele producea grămezi de bani de la credulii posesori ai unor maşini de lux ce blocau străzile din jurul bisericii, soţia-soră se afişa pe la diverse evenimente îmbrăcată în haine de blană şi afişând o atitudine superioară şi sfidătoare. Sentinţa de caterisire a lui Ştefan Popa, emisă de Arhiepiscopia Tomisului, creionează viaţa aventuroasă a lui Ştefan Popa şi profilul său „spiritual”: o viaţă de familie scandaloasă, dublată de imaginea unui mistic plin de har, la graniţa cu sfinţenia.
Conform documentului citat, Popa a fost hirotonit diacon în 1982 şi a slujit în această calitate la Catedrala Arhiepicopală din Galaţi. Foarte repede a devenit omul-problemă al acestei Arhiepiscopii, în urma unei serii interminabile de certuri şi despărţiri de soţia sa, Liliana Popa (pe care a părăsit-o de mai multe ori, lăsând-o cu doi copii). În plângerile trimise Arhiepiscopiei, soţia diaconului, Liliana Popa, îl acuză pe soţul ei de infidelitate şi părăsirea repetată a domiciliului. Superiorii săi îi cer în repetate rânduri să se întoarcă acasă, îl opresc de la slujire, îi cer socoteală pentru vizitele foarte dese pe la domiciliul credincioşilor şi mai ales al credincioaselor, în condiţiile în care în calitate de diacon nu putea sluji fără un preot. Pus sub presiunea acestor acuzaţii, refuzând să se împace cu soţia, cere să fie primit în Arhiepiscopia Tomisului, ca preot la parohia Dunărea.
Conform propriilor declaraţii (vezi foto), divorţează în 1991 şi se recăsătoreşte în acelaşi an cu o prietenă mai veche (soţia suspectase faptul că Ştefan avusese relaţii cu acestă femeie, în timpul căsătoriei), pe nume Rodica Popescu. În 2010 se desparte în fapt şi de această femeie şi se „încurcă” cu o alta, cu care trăieşte în concubinaj până în prezent.
„Făcător de minuni” şi „exorcist”
Sentinţa de caterisire conţine şi declaraţii ale unor preoţi care îl acuză că oficiază servicii religioase în alte parohii.
„A dovedit un tupeu rar întâlnit. El sfidează orice lege bisericească, spune că nu există lege care să îl oprească de la oficierea unui serviciu religios în altă parohie. El este cel mai bun preot, foarte căutat şi, cu solicitarea şi aprobarea credinciosului, merge unde vrea. Zăpăceşte lumea cu un misticism bolnav, scoate demoni şi are har, restul preoţilor nu au har, lucrarea lor nu e bună. Este o comportare tipică de Oastea Domnului. În rest, demagogie curată, spune că el face totul dezinteresat”, declară un preot din Cernavodă.
Potopopul Mangaliei, Vasile Cârlan, are o părere asemănătoare despre Ştefan Popa: „Are o atitudine sfidătoare, defăimătoare la adresa colegilor preoţi, considerându-se superior tuturor prin talent, tact preoţesc, cântare bisericească, duhovnicie, psihologie. Şi-a creat imaginea unui preot mistic, plin de har, care poate descoperi oricând sursa şi cauza problemelor oamenilor, de orice natură ar fi ele, asemeni unui veritabil vraci sau ghicitor. Folosindu-se de calitatea de preot, oferă încredere totală solictanţilor, care în loc să fie învăţaţi de preotul Ştefan că Hristos este cel la care trebuie să alergăm cu adevărat pentru rezolvarea problemelor atunci când suntem încercaţi, preotul având rolul de îndrumător şi mijlocitor, se substituie cumva lui Hristos, înşelând oamenii prin cultivarea cultului personalităţii şi îndepărtându-i practic de Hristos. Aşa a ajuns să se bucure de o faimă deosebită în eparhie şi dincolo de graniţele ei, chiar şi în ţară, la uşa sa fiind un adevărat pelerinaj cu oameni de toate categoriile sociale, în special cei care se bucură de o bunăstare financiară şi care, auzind de la Părintele Ştefan ceea ce doresc să audă ştiu să îl răsplătească pe acesta. Peste tot unde ajunge reuşeşte să îşi facă fii duhovniceşti, unii credincioşi considerându-l ca un adevărat făcător de minuni.”
Contactat telefonic de ziariştii de la dezvaluiri.ro preotul răspopit a refuzat să facă vreun comentariu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro