„Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi. Mi se pare o greşeală toată atitudinea din ultimii ani, fiecare vine şi introduce câte o materie: educaţie de mediu, educaţie juridică, educaţie financiară, educaţie pe sustenabilitate. Sigur că toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, fiindcă în momentul ăla tot noi ne plângem că copiii au prea multe ore şi prea multe materii. Cred că de multe ori în materiile clasice şi în ariile pe care le avem putem avea unităţi de învăţare focalizate pe tema asta. Problema e că fiecare vrea o materie nouă”, a spus Daniel David la Antena 3, conform news.ro.
Ministrul a fost întrebat cum va face ca elevii să aibă o programă mai puţin încărcată şi să înveţe lucruri folositoare și practice și mai puțină teorie.
„Cred că trebuie să înveţe şi teorie şi cultură, fiindcă asta creează oameni care au sensuri şi semnificaţii în viaţă, sunt mai puţini manipulabili, sunt mai puţini sensibili la teorii conspiraţioniste. Teoria este importantă dacă o faci adecvat, dar este drept că în competenţe pe lângă cunoştinţele astea declarative, teoretice, trebuie să ai o zonă foarte puternică de cunoştinţe procedurale, ce ştii să faci, ce este important în viaţă ce este important pentru un anumit domeniu”, a răspuns Daniel David.
El a precizat că problema principală în educație nu constă în conținuturile predate, care sunt bine gândite și organizate, ci în metodele de predare și în manualele utilizate.
„Problema noastră după mine, dar sigur voi discuta lucrul ăsta cu experţii pe care o să-i am în această zonă, problema majoră ţine de altceva. Nu ştim să predăm bine conţinuturile bune pe care le-am stabilit. Adică metodele de predare nu sunt suficient de eficiente şi poate manualele nu sunt suficient de prietenoase. Hai să predăm un pic lucrurile altfel, să avem manuale mai prietenoase, ca acele cunoştinţe să devină cu adevărat competenţe”, a conchis el.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
mapop971 • 04.01.2025, 09:38
Când se întorc de la școală copiii poporului ales, ei nu sunt întrebați de către părinți "azi ce ai învățat", ci "azi ce întrebări i-ai pus profesorului și cât de mulțumit ești de răspunsuri". Verificați și convingeți-vă.
mapop971 • 04.01.2025, 09:22
Găsiți o soluție pentru ca elevii să adreseze liber și nesancționați întrebări profesorilor și vă garantez că școala românească se va schimba peste noapte. Putem face reforme peste reforme și manuale peste manuale. Degeaba. Profesorul trebuie să iasă din paradigma "eu vorbesc, elevii tac cuminți" și să încurajeze copiii să întrebe, să vorbească, să gândească, să-și dea cu părerea în fața cadrului didactic și a colegilor săi.
gri57 • 03.01.2025, 15:20
Lasă nene ca e bine ca Doktor Bode a avut îndrumător la doctorat de la tine din ograda UBB si nu a fost capabil sa distingă diferența dintre Fukushima si Fukuyama ( nu bipedul Bode , " cadrul didactic " de la UBB ) sunteți si voi plini de mangafele si cioflingari doctori docenți de 2 lei kilogramul