„Urmare a vizitei de urgență, efectuată în data de 19 septembrie a.c., la Planșeul Unirii, în prezența primarului Sectorului 4 al Municipiului București, Daniel Băluță, a reprezentanților entităților publice implicate în lucrările de refacere a Planșeului Unirii, precum și a experților Universității Tehnice de Construcții București, Prefectul Municipiului București a convocat pentru miercuri, 25 septembrie, ora 14:00, membrii comitetului, în ședință”, se arată în comunicat.
Conform specialiștilor, există riscul ca unele elemente structurale ale planșeului să cedeze sub trafic, ceea ce ar putea duce la ruperea plăcii de beton în anumite zone.
„Mai mult, potrivit celui mai recent punct de vedere al experţilor, întocmit în luna august a acestui an, degradările planşeului s-au accentuat semnificativ, putând duce la cedarea sub trafic a unor elemente de structură”, a precizat primăria de sector.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 4Lucrările la planșeul Unirii depind de avizul Primăriei Capitalei
Construcția din beton care susține o mare parte din Piața Unirii a fost încadrată în clasa tehnică 4, adică nesatisfăcător, din 5 posibile. Lucrările vor costa 750 de milioane de lei, adică aproximativ 150 de milioane de euro, au ca termen de execuţie anul 2028, iar constructorul este asocierea formată din Construcții Erbasu (lider), Concrete & Design Solutions si BogArt, a anunțat Primăria Sector 4 în august.
Înlocuirea planșeului din Piața Unirii, vechi de aproape 100 de ani și supus riscului de prăbușire, se va face în 4 etape la planșeu și în 8 etape la pasajul rutier Unirii, iar Primăria Sectorului 4 a decis că nu se va închide circulația complet, deși era o variantă, ci se va folosi varianta etapizării, adică va fi trafic auto, dar cu respectarea semnelor de circulație.
Teoretic, lucrările de refacere la planșeul peste râul Dâmbovița sunt programate să înceapă cel mai târziu pe 1 octombrie, dar este necesară obținerea autorizației de construire din partea Primăriei Capitalei, condusă de Nicușor Dan, a transmis vineri, 20 septembrie, primăria condusă de Daniel Băluță.
Pasajul Unirea, inaugurat în iunie 1987
Pasajul Unirea din București a fost dat în folosință în iunie 1987. Cu o lungime de 900 de metri, dintre care 600 de metri acoperiţi, era cel mai mare pasaj rutier subteran din România la acel moment.
Libertatea a căutat în arhive ce a scris presa vremii despre nou inauguratul pasaj.
„Instalații de televiziune cu circuit închis pentru urmărirea traficului” și „aparatură modernă de ventilație pentru eliminarea noxelor” erau promisiunile autorităților comuniste.
au durat lucrările la Pasajul Unirea, lung de 900 de metri, scria ziarul România Liberă în iunie 1987, anunțând „o nouă realizare a epocii Nicolae Ceaușescu”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
dacia_berlina • 20.09.2024, 23:49
Dar oare cati ani dureaza sa obtii autorizatia normala, fara urgenta?
Barbu_Serban • 20.09.2024, 22:57
Titlul nu e corect. Lucrările nu depind de avizul PMB în acest moment, ci de Primăria S4, care trebuie să depună la PMB o expertiză în care sa scrie că plafoanele de deasupra pasajului sunt în pericol iminent de prăbușire. Numai așa PMB poate emite legal autorizația în regim de urgență, așa cum a cerut dl. Băluță. D-le Otopeanu, prezentați, vă rog, și poziția PMB, nu doar a Primăriei S4.