WhatsApp încearcă astfel să își monetizeze baza de 1,3 miliarde de utilizatori în întreaga lume, mai ales în contextul în care Facebook a plătit 22 de miliarde de dolari în 2014 pentru companie.
WhatsApp Business va permite companiilor globale ”să furnizeze clienților notificări utile, precum ora de zbor, confirmări pentru livrări sau alte noutăți”.
Detaliile nu sunt încă finalizate, dar Matt Idema, directorul operațional al WhatsApp, spune că firma intenționează să taxeze companiile în viitor.
Facilitarea tranzacțiilor online
Compania spune că vrea să faciliteze tranzacțiile atunci când cineva plasează o comandă la o patiserie locală sau se uită la hainele aflate la modă. De asemenea, proprietarii de magazine pot folosi WhatsApp pentru a fi în legătură cu clienții de pe un singur smartphone.
De asemenea, WhatsApp ar putea cere bani firmelor care vor să își instaleze boți care să răspundă oamenilor sau să taxeze tranzacțiile comerciale. De altfel, aceeași strategie este utilizată și pentru Facebook Messenger.
Conturile firmelor vor fi verificate de către WhatsApp, iar acestea vor avea o bulină verde pentru a le distinge de celelalte, tot așa cum și conturile verificate de Facebook au un semn albastru lângă.
WhatsApp a început să testeze aceste conturi verificate pentru firme în urmă cu câteva săptămâni. Conversațiile sunt criptate și pot fi blocate. Dacă numărul de contact al unei firme nu se află în agenda telefonului, numele acesteia va apărea oricum. Astfel, WhatsApp ar putea crea și un motor de căutare pentru utilizatori, atunci când acestea caută o anumită firmă. Acest lucru va permite chiar și rezultate sponsorizate, ceea ce ar fi un atac la Google.
Mai mult, este posibil ca firmele să contacteze direct utilizatorii pentru a le prezenta noile promoții, cel mai probabil contra cost.
Atenție atunci când vă dați acordul!
WhatsApp spune că firmele vor fi capabile să contacteze oamenii care și-au dat numărul de telefon și au fost de acord să fie contactați de acestea prin intermediul aplicației.
Acest lucru va putea fi, însă, obținut ușor cu ajutorul unor promoții.
WhatsApp, care a fost cenzurată parțial în China de curând, a fost în centrul unui scandal, fiind acuzată că sprijină teroriștii prin faptul că oferă criptare, iar forțele de ordine nu pot avea acces la mesaje.