Cuprins:
Vânzările totale de mașini din UE au scăzut cu 6,1% față de perioada similară din 2023, a anunțat marți Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA), în timp ce principalele piețe din Germania, Franța și Italia au continuat să stagneze.
Vânzarea de mașini hibride a crescut în UE, în ultimele luni
Vânzarea de mașini hibride electrice (HEV) a crescut în Uniunea Europeană în ultimele luni, deoarece cumpărătorii le văd ca pe o variantă mai accesibilă comparativ cele alimentate cu benzină și motorină.
Vânzările de mașini complet electrice (BEV) și hibride plug-in (PHEV) au scăzut în schimb în acest an, în parte din cauza politicilor divergente privind stimulentele ecologice în rândul țărilor europene.
„Cifrele de astăzi ilustrează că suntem încă departe de piața de vehicule electrice de care Europa are nevoie”
Vehiculele electrificate – fie BEV, PHEV sau HEV – vândute în UE au reprezentat 56,9% din toate înmatriculările de autoturisme noi în septembrie, în creștere față de 50,3% în anul precedent.
Vânzările din septembrie de mașini electrice cu baterii au crescut cu 9,8% față de anul precedent, dar volumul vânzărilor de la începutul anului a scăzut cu 5,8%.
Vânzările de electrice hibride au crescut cu 12,5% în acest an, în timp ce cele pentru vehiculele pe benzină au scăzut cu 17,9% până la o cotă de piață de 29,8% în septembrie.
„Cifrele de astăzi ilustrează că suntem încă departe de piața de vehicule electrice de care Europa are nevoie. Aceasta nu este creșterea constantă și de încredere a pieței care este necesară pentru o transformare de succes a mobilității ecologice”, a spus directorul general ACEA, Sigrid de Vries.
Taxe de import pentru mașinile electrice din China de până la 45%
Volkswagen, Stellantis și Renault se numără printre producătorii auto europeni care se confruntă cu cererea slabă și care încearcă să evite concurența din China.
La începutul acestei luni, statele membre ale UE au susținut cu strictețe taxele de import pentru vehiculele electrice fabricate în China de până la 45%, menite să contracareze ceea ce Bruxelles spune că sunt subvenții neloiale de la Beijing către producătorii chinezi. Beijingul neagă concurența neloială și a amenințat cu contramăsuri.