Șeful Executivului a subliniat potențialul României de a atrage investiții străine și a prezentat câteva dintre măsurile pe care Guvernul le-a luat sau le are în vedere, legate de infrastructura rutieră, necesare în primul rând pentru România, nu doar pentru investitori. Un exemplu menționat în acest sens de premierul Mihai Tudose a fost finalizarea autostrăzii Pitești-Sibiu.

”Avem tot interesul ca această autostradă să se concretizeze cât mai repede și am deblocat deja niște lucruri”, a declarat prim-ministrul Mihai Tudose, amintind faptul că documentația pentru două dintre secțiunile autostrăzii a fost înregistrată în sistemul electronic de achiziții publice (SEAP). Alte subiecte abordate au fost legate de stimularea înnoirii parcului de vehicule înscrise în circulație și a activităților de excelență, cercetare și inovare în industria auto, în condițiile în care Renault România are toate diviziile de business specifice industriei automotive.

România este o țară foarte importantă pentru Renault, iar Dacia este o marcă foarte importantă pentru Grupul Renault România și vrem ca povestea de succes și colaborarea noastră să continue, a declarat Yves Caracatzanis, președinte director general al Grupului Renault România.

Citește și: REPORTAJ/ Siguranța națională, apărată de un grăsuț și doi puricoși. Carvăn, vama-fantomă, o breșă frontalieră de 12 milioane de euro

Din 1999 până în prezent, Renault a investit în România 2,5 mld. de euro și a creat circa 16.700 locuri de muncă.

În martie, și premierul de la acea vreme, Sorin Grindeanu a efectuat o vizită la Uzinele Dacia Renault din Mioveni, iar cu această ocazie a precizat că își dorește ca Guvernul să ajute la dezvoltarea companiei Dacia Renault în România.

„Îmi doresc ca (…) noi, ca Guvern, să putem să impulsionăm, să putem să ajutăm la dezvoltarea acestei uzine, la dezvoltarea acestei companii în România, (…) o companie extrem de importantă, o companie strategică pentru statul român”, spunea atunci premierul Grindeanu, adăugând că este nevoie de infrastructură în această zonă.

„În iunie, vor fi ridicate pe SEAP, pentru licitație, Loturile 1 și 5 de la autostrada Pitești-Sibiu (…) În iunie, se va ridica pe SEAP, deci spre licitație, Pitești-Craiova. În iulie, pe final, din estimările pe care le avem, vom reuși să mai trimitem spre procedură de licitație, deci pe SEAP, un al treilea lot (…) Primele două loturi înseamnă aproximativ 45 de kilometri”, afirma Grindeanu.

Ministerul Transporturilor a anunțat cât costă autostrada Sibiu-Pitești. Valoarea totală a investiției pentru cea mai așteptată autostradă din România va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei). Asta reiese dintr-un proiect de act normativ publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor. Costul este dublu față de cel estimat în Master Planul General de Transport, care prevedea investiții de 1,6-1,8 miliarde de euro.

Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!
 

Urmărește-ne pe Google News