Potrivit anunţului Executivului, obiectivele acțiunii de control constau în verificarea respectării dispozițiilor legale privind organizarea și funcționarea TAROM S.A., regulile care guvernează sistemul de administrare și control, precum și circumstanțele în care două aeronave Airbus A310 au fost înstrăinate în anul 2018.
„La finalul verificărilor, concluziile vor fi prezentate prim-ministrului Guvernului României și, după caz, vor fi comunicate instituțiilor abilitate pentru dispunerea măsurilor legale ce se impun”, mai pransmite Guvernul.
Pe 10 mai, anul trecut, premierul Viorica Dăncilă anunța, la începutul ședinței de Guvern, că în vară TAROM va avea 2 aeronave „moderne, noi”.
„O veste bună ține de TAROM. Mă bucur să anunț această veste bună pentru TAROM. Vom începe vara cu două aeronave moderne, noi, care vor intra în flotă. În an centenar, dorim ca și TAROM să prindă aripi, astfel încât compania să devină performantă, așa cum era odată – una dintre cele mai importante companii la nivel european și nu numai”, declara premierul Viorica Dăncilă, la începutul ședinței de Guvern.
Ulterior, în luna iunie Compania aeriană TAROM a anunţat primirea în flotă a două noi avioane Boeing 737-800.
„Cele două avioane vin în flotă după ce anul trecut compania TAROM a mai recepționat două avioane din aceeași gamă. De data aceasta nu este vorba despre avioane noi-nouțe, dar având în vedere că avioanele au doar 4-5 ani, se pot considera noi, atât în raport cu ce are TAROM în flota existentă, cât și în raport cu vârsta medie a avioanelor competitorilor”, mai spunea atunci compania.LIBERTATEA scria că TAROM urmează să fie sancţionată de Consiliul Concurenţei cu 1,26 la sută din cifra de afaceri.
Alături de TAROM, sancţiuni vor primi şi 20 de operatori de turism. Compania aeriană a oferit curse charter în cadrul unei înţelegeri cu agenţiile de turism. Cele 21 de firme şi-ar fi coordonat politicile comerciale în scopul stabilirii unui preţ minim de vânzare a pachetelor de servicii turistice.
Luni, o cursă Tarom care efectua zborul Bucureşti – Salonic (Grecia) s-a întors pe Aeroportul Henri Coandă, la 20 de minute după decolare. Decizia a fost luată de comandantul aeronavei, care a simţit miros de ulei și fum în cabina piloților.