Conform analizei apărute în China Global Television Network Europa, numărul deceselor pietonale din România l-a depășit pe al celorlalți participanți la trafic, inclusiv șoferi și pasageri.
CGTN Europa a apelat la expertul în siguranță rutieră Ilie Bricicaru, care a arătat că ”în România, cele mai multe drumuri care traversează țara trec prin orașe mici, comune și sate. Acolo, în lipsa unor intersecții foarte aglomerate, a semafoarelor sau a traficului intens, viteza auto este peste limită. Astfel, cresc frecvența și severitatea accidentelor, în special printre pietoni”.
În articol, CGTN Europa mai scrie că ”România este una dintre țările din Europa cu cel mai mic număr de autostrăzi. Totodată, această țară este cunoscută din cauza lentorii cu care se construiesc anual câțiva kilometri de autostradă”.
CGTN Europa: Cel mai periculos drum din România este DN2 / E85
Limitarea vitezei este cea mai bună modalitate de a reduce accidentele, consideră expertul în siguranță rutieră consultat de CGTN Europa.
O infrastructură rutieră sigură presupune o limitare a vitezei atât la intrare, cât și la ieșirea din zone rezidențiale. De asemenea, este nevoie de obstacole care să-i determine pe șoferi să încetinească: sensuri giratorii, refugii pentru pietoni, treceri pentru pietoni bine făcute.
Ilie Bricicaru:
Expertul a remarcat că, dincolo de lipsa autostrăzilor, în România lipsesc și marcajele și semnele de circulație.
s-au construit în România în 2019, după ce în 2018 au fost inauguraţi 58 de kilometri.
CGTN Europa a mai notat că Forumul Economic Mondial a clasat drumurile României drept cele mai proaste din Uniunea Europeană: ”În ultimii ani, multe proiecte au fost afectate de scandalurile de corupție, chiar și drumurile recent construite necesitând reparații aproape imediat din cauza controlului calității și materialelor utilizate slabe”.
Totodată, publicația scrie că pe cel mai periculos drum al României – DN2 / E85, care merge din București spre nord-estul țării, s-au înregistrat anul trecut peste 12 victime.
”Companiile și investitorii străini sunt ținuți departe de autostrăzile proaste din România”
În finalul materialului, CGTN Europa scrie că ”nu doar românii sunt nemulțumiți de sistemul de transport deficitar. Companiile și investitorii străini sunt îndepărtați și, practic, forțați să meargă în Ungaria sau Serbia, datorită drumurilor și autostrăzilor de acolo, care sunt mai bine dezvoltate”.
În România, autostrăzile reprezintă doar 5% din drumurile naţionale şi circa 1% din drumurile publice.
Ne vom focusa pe îmbunătățirea iluminatului stradal, precum și pe crearea de sensuri giratorii pentru a reduce viteza în zonele rutiere predispuse la accidente
Ovidiu Marian Barbier, Director General Adjunct CNAIR, pentru CGTN Europa:
Pe măsură ce economiile din regiune se concentrează mai mult pe exporturi, infrastructura eșuată a României pare să coste atât viața, cât și bani, se încheie analiza CGTN Europa.
Uniunea Europeană: România, țara cu cel mai ridicat număr de persoane ucise în accidente rutiere
În iunie 2020, site-ul oficial al Uniunii Europene a publicat un tabel din care reiese că România a fost, anul trecut, țara cu numărul cel mai mare de decese provocate de accidentele rutiere, la milionul de locuitori: 96.
Numărul de decese cauzate de accidentele rutiere la milionul de locuitori:
2010 | 2018 | 2019 | variație % 2018-2019 | variație % 2010-2019 | |
Belgia | 77 | 53 | 56 | 6% | -24% |
Bulgaria | 105 | 87 | 89 | 3% | -19% |
Cehia | 77 | 62 | 58 | -6% | -23% |
Danemarca | 46 | 30 | 35 | 20% | -20% |
Germania | 45 | 40 | 37 | -7% | -16% |
Estonia | 59 | 51 | 39 | -22% | -34% |
Irlanda | 47 | 29 | 29 | 1% | -33% |
Grecia | 113 | 65 | 65 | -1% | -45% |
Spania | 53 | 39 | 36 | -6% | -31% |
Franța | 64 | 49 | 48 | 0% | -19% |
Croația | 99 | 77 | 73 | -6% | -30% |
Italia | 70 | 55 | 55 | -1% | -20% |
Cipru | 73 | 57 | 59 | 6% | -13% |
Letonia | 103 | 78 | 69 | -12 % | -39% |
Lituania | 95 | 62 | 66 | 6 % | -38% |
Luxemburg | 64 | 60 | 36 | -39 % | -31% |
Ungaria | 74 | 65 | 62 | -5% | -19% |
Malta | 31 | 38 | 32 | -11% | 23% |
Țările de Jos | 32 | 35 | 34 | -3% | 9% |
Austria | 66 | 46 | 46 | 0% | -26% |
Polonia | 103 | 76 | 77 | 0% | -26% |
Portugalia | 80 | 66 | 61 | -8% | -33% |
România | 117 | 96 | 96 | 0% | -22% |
Slovenia | 67 | 44 | 49 | 13% | -25% |
Slovacia | 65 | 48 | 51 | 7 % | -25% |
Finlanda | 51 | 43 | 37 | -14 % | -24% |
Suedia | 28 | 32 | 22 | -32 % | -17% |
UE | 67 | 52 | 51 | -2 % | -23% |
Regatul Unit | 30 | 28 | 28 | 0% | -3% |
Elveția | 42 | 27 | 22 | -20% | -43% |
Norvegia | 43 | 20 | 20 | 1% | -48% |
Islanda | 25 | 52 | 17 | -67% | -25% |
Și raportul Eurostat arată că ”în general, rata de persoane ucise în accidente rutiere a fost estimată la 52,5 la un milion de locuitori, în 2018”.
Valorile variază de la 30 de decese la un milion de locuitori în Danemarca, până la aproape 96 la milionul de locuitori în România.
Eurostat a mai constatat că, în 2018, pietonii uciși în accidente se ridică la numărul de 35,3 per milionul de locuitori, în România. Numărul este extrem de ridicat, comparativ cu al următoarelor state membre: Lituania (28,8), Letonia (25,8), Slovacia (23,1) și Polonia (23).
Guvernul Orban, la începutul lunii iulie: Vom face 3.000 km de autostrăzi și drumuri expres până în 2030
La 1 iulie 2020, guvernul Orban a promis 3.000 km de autostrăzi și drumuri expres până în 2030, mii de kilometri de cale ferată reabilitată şi un tren metropolitan la Cluj.
Executivul a anunțat că vrea să finalizeze lucrările de infrastructură aflate în implementare, respectiv 407,3 km de autostrăzi și drumuri expres.
Costul total estimat al acestor proiecte este de 4,3 miliarde de euro.