Cei care vor sa isi innoiasca garderoba pot profita de ofertele de sezon. In aceasta perioada, mai toate magazinele isi lichideaza colectiile de vara si fac reduceri de preturi care ajung si pana la 70%. Daca mergeti la cumparaturi, trebuie sa fiti cu bagare de seama la preturile tentante din magazine. Uneori, asa-zisele reduceri sunt false scaderi de preturi.
Unele magazine incearca sa-i pacaleasca pe clienti, anuntand false reduceri prin afisarea unor preturi mai mici la colectiile de vara. In realitate, insa, preturile nu au suferit absolut nici o modificare si sunt aceleasi ca la inceput de sezon. De la reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului am aflat la ce trebuie sa fiti atenti atunci cand mergeti la cumparaturi, astfel incat sa va feriti de falsele reduceri de preturi si care sunt obligatiile comerciantilor in perioada de soldari. Iata care sunt aceste recomandari:
– in primul rand, trebuie sa aveti in vedere faptul ca perioadele de soldari pentru colectiile la produsele de vara se stabilesc de catre comerciant numai in intervalul 1 august – 31 octombrie.
– orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice (fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat, fie prin mentiunile “pret nou”, “pret vechi” langa sumele corespunzatoare sau prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat);
– este interzis ca o reducere de pret pentru un produs si/sau serviciu sa fie prezentata consumatorilor ca o oferta gratuita a unei parti din produs si/sau serviciu;
– vanzarea de soldare trebuie sa aiba loc in structurile de vanzare in care produsele respective erau vandute in mod obisnuit;
– este interzisa conditionarea vanzarii catre consumator a unui produs de cumpararea unei cantitati impuse sau de cumpararea concomitenta a unui alt produs sau serviciu;
– este interzisa prestarea unui serviciu catre consumator, conditionata de prestarea altui serviciu sau de cumpararea unui produs;
– la vanzarea produsului sau la prestarea serviciului comerciantul ori, dupa caz, prestatorul trebuie sa aduca la cunostinta consumatorului, la solicitarea acestuia, pe langa informatiile furnizate prin etichetare, marcare si ambalare, si informatii corecte si utile privind caracteristicile produsului sau serviciului, conditiile de vanzare si modul de utilizare.
Orice abatere de la aceste reguli poate fi transmisa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, la numarul de telefon 0800.080.999 (apel gratuit).