Dispariția prematură a baschetbalistului Kobe Bryant nu-i împiedică pe cei mai ”întreprinzători” dintre fani să facă afaceri bănoase: prețul pantofilor sport produși de Nike și care poartă brandul acestuia a crescut masiv în China, iar unele varietăți se vând chiar și la 3.300 de dolari perechea, scrie South China Morning Post.
Drept urmare, o serie de platforme online au eliminat temporar mărfurile branduite cu numele acestuia, iar altele au avertizat cu privire la fraude.
De asemenea, utilizatorii rețelei de microblogging Weibo, ”Twitter-ul Chinei”, au început să se plângă din cauza prețurilor mari. Apelurile acestora la boicotarea vânzărilor de pantofi Kobe Bryant au devenit unele dintre cela mai populare subiecte de discuție de pe rețeaua socială.
În China, este foarte popular schimbul de pantofi sport. Datorită acestui lucru, au apărut mai multe platforme online care facilitează acest lucru. Cele mai populare sunt Poizon, DoNew și Nice.
Poizon, care a depășit anul trecut valoarea de un miliard de dolari, a avertizat luni împotriva speculei. De asemenea, a retras anunțurile ce implică marfă cu brandul fostului baschetbalist de la Los Angeles Lakers.