Concret, algoritmul face reduceri automate de preț, în funcție de mai mulți parametri. De exemplu, legumele abia încărcate în galantare vor avea prețul maxim stabilit de magazin. Apoi, pe măsură ce acestea devin mai puțin atractive pentru cumpărători, deprecierea va fi reflectată și în prețul afișat. Aceeași strategie se aplică și pentru produsele alimentare cu termen de valabilitate clar definit (mezeluri, produse lactate, etc.), prețul cel mai mic apărând chiar înaintea termenului de expirare.
Softul se află în etapa de testare
Dezvoltatorul
Wasteless susține că sistemul său poate reduce risipa din
magazinele alimentare cu cel puțin 40%. În funcție și de
legislație, este posibil ca softul să folosească și alți
parametri, în afară de data de expirare sau perisabilitate. De
exemplu, unele magazine ar putea antrena algoritmii AI să salte
automat prețul produselor care se vând bine sau în perioadele de
vârf, cum ar fi sărbătorile.
Softul
va intra deocamdată într-o etapă de testare, în magazinele Metro
Makro din Polonia, dar ar putea fi preluat în cele din urmă și de
alte lanțuri de magazine, mai notează sursa citată.