In Marea Neagra, de-a lungul coastei cunoscutei statiuni turistice ruse Soci, va incepe constructia unei insule artificiale. Proiectul ‘Insula Federatiei este initiat de grupul rusesc de companii ‘M-Industria si se preconizeaza ca va fi terminat pana in anul 2014.
Va avea forma Federatiei Ruse
Arhitectul olandez Erich van Egeraat a proiectat un complex turistic ‘pe apa sub forma Rusiei, care va fi ancorat in apele Marii Negre, aproape de tarmul sovietic.
Insula artificiala se va intinde pe o suprafata de 350 de hectare si va gazdui mai multe complexuri de apartamente si vile, avand o capacitate totala de 25.000 de locuri.
In plus, va cuprinde si doua porturi destinate iahturilor, trei biserici, multe suprafete verzi si rauri artificiale.
Costurile lucrarilor de constructie, care vor fi demarate in cursul anului viitor, se apropie de 4,5 miliarde de euro.
Numele acestui pamant artificial va fi ‘Insula Federatiei, datorita faptului ca va urmari forma liniei tarmului rusesc.
Aleksei Topolnitki, director de marketing in cadrul ‘M-Industria, spera ca ‘Insula Federatiei sa fie ridicata pana la inceperea Jocurilor Olimpice de iarna, care vor avea loc in 2014 si vor fi gazduite de statiunea turistica Soci, care se afla pe coasta ruseasca din dreptul insulei. Topolnitki spera ca, datorita pozitionarii insulei aproape de tarm, jurnalistii si sportivii care vor participa la competitie sa se bucure de facilitatile oferite de complexul plutitor.
350 de hectare plutitoare
Cost constructie: 4,5 miliarde de euro
Suprafata: 350 ha
Capacitate: 25.000 persoane
Facilitati: hoteluri si vile, doua porturi pentru iahturi, trei biserici, mai multe suprafete verzi.
Termen de finalizare: 2014
Aeroportul „pe apa” – Hong Kong
Aeroportul International din Hong Kong, China, este o alta insula artificiala impresionanta, care are o suprafata de 1.248 hectare. Ridicarea acestei capodopere a arhitecturii moderne, care poarta numele Chek Lap Kok, a costat mai mult de 20 de miliarde de dolari si a durat aproape 6 ani, lucrarile de constructie avand loc in perioada 1992-1998. Se pare ca initiativa de a prelungi aeroportul situat pe uscat pe o peninsula artificiala a fost o idee buna, avand in vedere ca in 2006 numarul total de pasageri care l-au folosit a fost de 44 de milioane. Potrivit Cartii Recordurilor, extinderea aeroportului international Hong Kong a fost cel mai scump proiect din lume, in ceea ce priveste modernizarea unui aeroport.