Numită Lightyear One, mașina este foarte eficientă și poate avea o autonomie de 725 de kilometri. Are patru motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată, și se poate încărca și la priză, având chiar fast charging.

Mai mult, datorită tehnologiei folosite, mașina poate circula anual între 7.000 și 20.000 de kilometri „gratis”, prin folosirea energiei solare.

Autoturismul este acoperit de panouri fotovoltaice pe pavilion și pe capotă, acestea generând energia stocată în baterie.

Costă 150.000 de euro

Mașina costă 150.000 de euro, potrivit site-ului Lightyear. Compania va livra 946 de unități, într-o ediție specială, pentru temerarii care au comandat-o. Modelul este disponibil doar în Uniunea Europeană, Norvegia și Elveția, iar livrările vor începe la finalul acestui an.

Societatea a fost fondată de o serie de studenți ai Universității din Eindhoven, care au câștigat premiul World Solar Challenge cu mașina lor botezată „Stella”.

Aceasta va putea genera mai multă electricitate decât consuma în medie, astfel că la finalul călătoriei poți ajunge cu mai multă baterie decât atunci când ai plecat.

Listare pe bursă

Compania explorează și posibilitatea de a se lista pe bursă. Datorită pandemiei, compania vede mai multe oportunități.

„Există o cerere foarte mare din partea investitorilor pentru a investi în companii bune, sustenabile. Puteți vedea că acest lucru s-a accelerat de la declanșarea pandemiei de coronavirus”, a spus Tessie Hartjes, vicepreședinte pentru marketing la Lightyear.

În acest moment, există condiții favorabile de piață, dobânzile sunt mici, iar capitalul este disponibil din plin pentru companii.

Mania SPAC

Compania dorește să se listeze prin intermediul unui SPAC, adică al unui vehicul bursier special.

Mai exact, acestea sunt companii goale, fără obiect de activitate, care strâng bani de la investitori cu scopul de a fuziona apoi cu altele, aflate în căutare de investitori.

După ce ajung pe bursă, acestea cumpără sau fuzionează cu alte firme, preiau obiectul lor de activitate și numele. Practic, așa ajung să se listeze pe burse companii care altfel nu ar avea șanse, deoarece nu au profit sau durează mult până vor fi viabile.

„Aceste procese sunt câteodată completate în șase luni. Astfel, dacă o vom lua pe această rută, scopul nostru este să o completăm până la finalul acestui an”, spune Hartjes.

Până acum mai multe companii s-au listat pe bursă prin intermediul acestor vehicule bursiere speciale.

Cine s-a mai listat pe bursă prin acest procedeu

Compania de turism spațial Virgin Galactic este una dintre acestea, dar și producătorul de baterii pentru mașini electrice QuantumScape sau furnizorul de servicii prin satelit Iridium.

De asemenea, producătorul de mașini electrice Lucid Motors, un rival american al Tesla, se va lista pe bursă prin acest procedeu, într-o fuziune de 24 de miliarde de dolari, conform TechCrunch. Fondul suveran al Arabiei Saudite este investitor în Lucid Motors.

 
 

Urmărește-ne pe Google News