De-a lungul timpului, au tot existat proiecte ale unor vehicule zburătoare. De exemplu, mai multe tipuri de mașini-zburătoare sunt dezvoltate în prezent în Republica Cehă, Slovacia, Japonia, China și Statele Unite. Compania Nirvana Systems din Republica Cehă a conceput un model de „girodrive” — certificat din luna martie — pentru a se deplasa pe șosele și în aer.
Compania AeroMobil din Slovacia afirmă că a primit deja zeci de comenzi pentru mașina sa înaripată, care este înzestrată cu un turbopropulsor pentru a decola de pe sol, a cărei livrare este prevăzută pentru anul 2020.
Totuși, compania olandeză PAL-V, cu sediul în Raamsdonksveer, o localitate aflată în apropiere de orașul Breda, a luat totul în serios și vrea să dea peste cap încercările concurenților, informează Agerpres.
Astfel, după mai mulți ani de teste, firma din Olanda se pregătește să demareze, în octombrie 2017, producția unui girocopter cu două locuri și trei roți, certificat pentru a se deplasa atât pe șosele, cât și în aer.
Mai mult, speră să vândă acest vehicul primului client al ei… înainte de sfârșitul anului 2018.
Prima mașină zburătoare ar putea decola în 2018, din Olanda. Date tehnice
Echipată cu un motor pe benzină (fără plumb), care dezvoltă 100 de cai-putere, mașina PAL-V este capabilă să zboare între 400 și 500 de kilometri la o altitudine maximă de 2.500 de metri.
Pe șosea, ea poate să atingă o viteză de până la 170 de kilometri pe oră. Ea necesită atât un permis de conducere a automobilului, cât și un brevet de pilot de avion.
Compania olandeză dorește să producă între 50 și 100 de vehicule, în anul 2019, înainte de a atinge un ritm de producție de „câteva sute” de unități în 2020.
Prima mașină zburătoare ar putea decola în 2018, din Olanda. Prețuri de achiziție și comenzi
Prima mașină zburătoare fabricată în serie poate fi comandată, deși un astfel de vehicul e foarte scump: primul model care va ieși de pe linia de producție, un model de lux, denumit PAL-V Liberty, costă 499.000 de euro. Apoi va fi lansat un model mai puțin luxos, PAL-V Liberty Sport, ce va fi comercializat cu 299.000 de euro.
În anul 2005, a fost integrat un sistem de pliere a aripilor pentru vehicule de tip triciclu. Inovația, realizată de firma olandeză Carver, avea următorul obiectiv: contrarea centrului de greutate ridicat și transformarea dispozitivului într-un vehicul capabil să se deplaseze pe șosele.
PAL-V nu este un elicopter, un vehicul ale cărui elice se învârt grație unui motor, ci un girocopter, care folosește vântul pentru învârtirea elicelor sale. Astfel, chiar dacă cele două motoare se opresc, elicele continuă să se învârtă.
Compania s-a declarat „mai mult decât satisfăcută” în privința numărului de comenzi primite, refuzând totuși să dezvăluie acest număr.
Odată clientul înscris, după depunerea unei anumite sume, piesele sunt comandate. După ce este asamblat, vehiculul trebuie să efectueze cel puțin 150 de ore de zbor și să treacă teste complete pentru a fi certificat de Agenția Europeană pentru Securitate Aeriană (AESA), cu sediul la Koln.
Compania PAL-V, ale cărei inițiale provin de la denumirea „Personal Air and Land Vehicle” (Vehicul personal aer și sol), a fost înființată în 2007 de Robert Dingemanse și pilotul John Bakker.
Sursa foto: www.pal-v.com