Conform anunțului de participare, primăria intenționează să își facă publicitate în presa scrisă, dar și la radio, și la o televiziune locală, precum și în mediul online. De altfel, dintre cele șapte contracte, cel mai valoros este cel pentru un site de știri cu acoperire locală – depășește 500.000 de lei, adică 100.000 de euro, pentru următorii trei ani. Toate contractele expiră la finalul anului electoral 2024.
Conform caietului de sarcini, cei care se înscriu la licitații ar urma să îndeplinească o serie de condiții stabilite de primărie, precum intervalul orar în care să fie difuzate spoturile, un anumit număr de cuvinte pentru publicitatea în presa locală.
Primarul PSD Victor Drăgușin vrea și panouri de informare „în zona centrală cu trafic intens pietonal și auto, cu posibilitate de staționare minim 15 secunde pentru a vizualiza anunțul care rulează pe panou”.
Redăm, în continuare, informațiile din caietul de sarcini disponibil în SICAP:
- Publicitate în presa scrisă locală – cotidian local, minimum 5 apariții pe săptămână, de la 1 septembrie 2021 până la 31.12.2024; valoarea contractului este cuprinsă între 182.400 de lei și 192.000 de lei
- Mică publicitate în presa scrisă națională – 400.000 de cuvinte; valoarea contractului este cuprinsă între 171.000 și 180.000 de lei
- Între 1.200 și 1.760 de minute publicitate radio cu difuzare de luni până vineri în intervalul 7.00-11.00; difuzare spoturi TV „pentru comunicarea informațiilor de interes public general, programe de investiții, anunțuri de licitație, de angajare, evenimente socio-culturale și a oricăror materiale spot TV și de informare necesare în buna, corecta și transparenta desfășurare a activității beneficiarului”, valoarea contractului se situează între 24.000 de lei și 35.200 de lei
- Servicii de creație, producție și difuzare spot TV, între 174 și 348 de spoturi; valoarea contractului se situează în intervalul 95.700 de lei – 191.400 de lei
- Servicii de informare și publicitate prin intermediul panourilor informative, între 12.000 și 14.000 de difuzări pe panouri amplasate „în zona centrală cu trafic intens pietonal și auto, cu posibilitate de staționare minim 15 secunde pentru a vizualiza anunțul care rulează pe panou”; valoarea contractului este cuprinsă între 119.400 de lei – 139.300 de lei
- Anunțuri de publicitate online – pe un site de știri/publicație online cu acoperire locală – cu mențiunea că „prestatorul trebuie să fie membru/administrator al unui grup local din mediul online cu peste 5.000 de membri în care să poată distribui” materialele. Se cer între 40 și 80 de difuzări ședințe online, între 40 și 80 de conferințe de presă, între 800 și 1.600 de articole, între 1.200 și 2.400 de anunțuri. Valoarea contractului este cuprinsă între 262.182 de lei și 524.365 de lei
- Servicii de monitorizare și furnizarea unui buletin de informații externe, cu rapoarte zilnice. Se solicită între 1.200 și 1.600 de rapoarte și se cere monitorizarea a 1.000 de site-uri din diverse domenii – juridic, economic etc. Valoarea contractului este cuprinsă între 31.804 lei și 50.272 de lei.
Primarul Victor Drăgușin: „Nu mai există presă în Alexandria”
Contactat de Libertatea, primarul Victor Drăgușin spune că este obligat prin lege să publice anunțuri referitoare la activitatea primăriei și că licitația a fost organizată „ca să scăpăm de-o grijă”.
Întrebat cum explică totuși valoarea contractului, Drăgușin a răspuns: „Doamnă, noi am mai avut contracte de genul ăsta. Suntem o țară liberă. Firma cu care am avut contract a fost o firmă de publicitate care a avut toate componentele. Municipiul este obligat de lege să aibă licitație și a fost o agenție care s-a ocupat de tot. Nu cred că m-ați văzut pe mine la televizor”.
Drăgușin crede că orașul Alexandria a fost „batjocorit” în campaniile electorale și susține că locuitorii municipiului s-au plâns la el pentru această nedreptate. „De-asta s-a dorit tăierea capului lui Liviu Dragnea, fiindcă era din Alexandria”, a mai spus primarul PSD.
Întrebat cum justifică faptul că ar urma să fie plătiți peste 100.000 de euro unui site de știri local și cum ar putea rămâne obiectiv respectivul site, Drăgușin a respins ideea că acești bani ar afecta felul în care jurnaliștii scriu despre primărie.
„Nu plătim salariile nimănui, doamnă, nu mai există presă în Alexandria. Televiziune nu mai avem, ziare sunt două, radiouri din București, care și-au deschis puncte de difuzare și aici… Dar presă nu mai avem. Eu mă aștept să vină de la televiziuni centrale. Puteți urmări evoluția în timp, dacă se adjudecă licitația”, a conchis edilul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro