Primăria Capitalei respinge acuzațiile făcute de fiica unui bărbat internat la Căminul de bătrâni Nicolae Cajal, care s-a plâns că instituția nu a comunicat cu aparținătorii după ce mai mulți angajați au fost depistați cu COVID-19. Din răspunsul Municipalității însă reiese că rudele au fost anunțate despre cazurile de coronavirus abia la trei zile după confirmarea lor.
Daniela, fiica unui bărbat de 87 de ani internat la cămin, a povestit, pentru Libertatea, că nu și-a mai văzut tatăl de trei luni. Femeia nu a mai avut liniște de când a fost informată că “sunt cazuri de COVID-19 în rândul personalului”, fără a primi alte detalii despre tatăl ei.
Într-un drept la replică adresat ziarului, reprezentanții Municipalității susțin că aparținătorii au fost informați “permanent” și confirmă că 12 angajați ai căminului de bătrâni au fost depistați pozitiv cu coronavirus în 26 mai. La a doua testare însă, toți au avut rezultate negative.
În momentul de faţă, toţi cei 12 angajaţi depistaţi pozitiv sunt internaţi, cel de-al doilea test realizat în acest sens fiind negativ. În toată această perioadă, conducerea instituţiei a informat periodic toţi aparţinătorii cu privire la situaţia din cadrul căminului, atât în ceea ce priveşte starea de sănătate a beneficiarilor, cât şi a personalului.
Fragment din comunicatul Primăriei Bucureşti:
Conducerea căminului a informat aparţinătorii printr-un SMS, pe 29 mai, adică trei zile mai târziu după ce aflase că 12 dintre angajaţi sunt infectaţi cu noul coronavirus. Când Daniela a încercat să obţină informaţii suplimentare, telefonic, nici conducerea “N. Cajal”, nici Primăria Bucureşti nu au răspuns la solicitări.
De asemenea, în SMS-ul expediat de conducerea căminului, se menţionează că “unii angajaţi au fost depistaţi pozitiv”, fără a fi precizat numărul lor. Căminul are 33 de angajaţi care se ocupă de îngrijirea medicală şi psiho-socială a celor 80 de beneficiari.
Nimic despre facturile neplătite
În comunicatul trimis ziarului, Primăria Bucureşti nu pomeneşte nimic despre neplata facturilor către furnizori, nici despre problema lipsei de personal ori despre faptul că, în zilele de weekend, beneficiarii sunt îngrijiţi de o singură asistentă.
“Igiena rezidenţilor este asigurată ori de câte ori este nevoie, așadar, nu este limitată la minimumul legal de o baie pe săptămână”, susţine Primăria Bucureşti. Iar mesele “sunt consistente (spre exemplu, un mic dejun conţine pâine, unt, șuncă şi gem, deci nu se rezumă la două cornuri – aşa cum a fost prezentat în articol)”, susține primăria.
Subliniem, totodată, că nu există nici o altă sesizare în acest sens din partea oricărui alt beneficiar/aparţinător.
Fragment din comunicatul Primăriei Bucureşti:
Doi ani de cumpărări directe
Norma de hrană, stabilită prin hotărâre de Consiliul General al Capitalei, în 2018, este de 25 de lei pe zi, pentru fiecare beneficiar din Căminul N. Cajal. Instituţia nu dispune de personal şi facilităţi pentru prepararea hranei în incinta căminului, aşa că apelează la servicii de catering.
De peste doi ani, conducerea “N. Cajal” a achiziţionat aceste servicii prin cumpărare directă, fără a face public numele furnizorului şi preţul plătit. Solicităm Primăriei Bucureşti ca, în continuarea dreptului la replică, să facă publice toate cheltuielile operate de Căminul pentru Persoane Vârstnice N. Cajal, în perioada ianuarie 2018 – mai 2020, prin cumpărare directă sau nu, efectuate din bani publici şi din taxele achitate de beneficiari.
Menţionăm, de asemenea, că articolul a fost redactat pe baza unei înregistrări a discuţiei dintre directoarea căminului, Cerasela Măciuca, în calitate oficială, şi un aparţinător.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro