În aplicație vor fi încărcate 6.000 de cereri care vor fi analizate. Regulamentul cuprinde detalii despre modul de derulare al programului, dar și criteriile pe care trebuie să le îndeplinească cei care vor un voucher.
Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, susține că scopul programului este de „a contribui la îmbunătățirea calității mediului și la protejarea sănătății locuitorilor Bucureștiului”, arată România TV.
Programul se adresează persoanelor fizice care locuiesc în București, cu vârsta minimă de 18 ani, proprietari unici ai mașinilor uzate și care nu au obligații de plată la bugetul local și bugetul de stat. Mai pot aplica și persoanele juridice, cu sediul social în București, care îndeplinesc cerințele anterioare și nu au fost condamnate pentru infracțiuni împotriva mediului.
Municipalitatea speră astfel că va scăpa orașul de 5000 de mașini uzate care poluează. Voucherele vor avea o valoare de 9.000 de lei și sunt destinate achiziționării de autoturisme noi, Euro 6, non-diesel, mașinilor hibride sau electrice. Totodată, cei care le primesc vor mai putea cumpăra electrocasnice și electronice noi cu clasa energetică superioară, în schimbul predării spre casare a unei mașini vechi.
Aplicația PEVAUTO va permite înregistrarea a 6.000 de participanți, ia voucherele vor fi acordate pe principiul „primul venit-primul servit”.
Proprietarii care vor să obțină voucherele vor trebui să completeze în aplicația PEVAUTO datele personale din: buletin și talonul mașinii (persoanele fizice), certificatul de înmatriculare emis de ONRC și talonul autoturismului (persoane juridice). Totodată documentele amintite vor trebui și ele urcate în aplicație.
În cazul în care seria de șașiu nu este pe certificatul de înmatriculare, proprietarul va încărca și cartea de identitatea a vehiculului.
Aplicația va genera fiecărui proprietar înregistrat un cod unic ce va fi comunicat pe mail, împreună cu un link unic pe baza căruia va putea ulterior accesa aplicația pentru a încărca documentele referitoare la casarea și radierea autovehiculului uzat.
Primăria va anunța perioada de înscriere în program cu minimum trei zile înainte de data programată pentru startul înregistrărilor.