Primăria Capitalei și-a fundamentat argumentele poluării majore din București, fără să citeze însă studiul de specialitate care a stabilit că țara noastră ocupă locul șase în Europa la alterarea calității aerului. Acesta este Indexul Poluării pe Orașe, din anul 2018.
„În ceea ce priveşte informaţiile false diseminate în mediul public de reprezentanţi ai unor partide politice care nu înţeleg sau ignoră în mod deliberat beneficiile proiectului prezentat de primarul general, Gabriela Firea, prin care se propune instituirea unei viniete electronice pentru circulaţia rutieră pe drumurile publice din Bucureşti, pentru categoriile de autoturisme care au un grad ridicat de poluare, Primăria Capitalei precizează: având în vedere că Bucureştiul este pe locul şase în topul celor mai poluate oraşe din Europa, sunt necesare măsuri concrete de îmbunătăţire a calităţii aerului. În România, Bucureştiul ocupă locul patru în topul celor mai poluate oraşe, după Iaşi, Cluj-Napoca şi Braşov, iar centrul Capitalei, conform măsurătorilor, reprezintă ‘o zonă de vârf’ atât a congestiei rutiere, cât şi a poluării generate de autovehicule. Reamintim faptul că unul dintre principalele motive pentru care se înregistrează valori record de poluare este traficul rutier dens, cauzat de utilizarea pe scară largă a autovehiculelor proprii”, a transmis Primăria Capitalei într-un comunicat.
În ultimii zece ani nivelul maşinilor care circulă prin Bucureşti s-a dublat şi din această cauză valorile de poluare sunt de nouă-zece ori mai mari decât limitele admise, a mai arătat PMB.
Astfel, din măsurătorile stațiilor de monitorizare a calității aerului în București, la periferie nu s-au înregistrat depășiri ale limitelor maxime admise, ci doar în zone din centru.
„La nivelul anului 2018, nu s-au înregistrat depăşiri ale valorii limite zilnice permise pentru pulberi în suspensie PM10 la staţia Lacul Morii, Titan, Berceni şi Drumul Taberei, singurele depăşiri înregistrate fiind la staţia Mihai Bravu şi Calea Victoriei. (…) Mai mult decât atât, instituirea vinietei Oxigen-B şi Oxigen-C reprezintă o măsură care face parte din soluţiile prevăzute în Planul de Calitate a Aerului şi vine în completarea acţiunilor de modernizare a transportului public în comun şi de fluidizare a traficului”, a precizat PMB
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro