Primăria Capitalei și-a fundamentat argumentele poluării majore din București, fără să citeze însă studiul de specialitate care a stabilit că țara noastră ocupă locul șase în Europa la alterarea calității aerului. Acesta este Indexul Poluării pe Orașe, din anul 2018.
„În ceea ce priveşte informaţiile false diseminate în mediul
public de reprezentanţi ai unor partide politice care nu înţeleg
sau ignoră în mod deliberat beneficiile proiectului prezentat de
primarul general, Gabriela Firea, prin care se propune instituirea
unei viniete electronice pentru circulaţia rutieră pe drumurile
publice din Bucureşti, pentru categoriile de autoturisme care au un
grad ridicat de poluare, Primăria Capitalei precizează: având în
vedere că Bucureştiul este pe locul şase în topul celor mai
poluate oraşe din Europa, sunt necesare măsuri concrete de
îmbunătăţire a calităţii aerului. În România, Bucureştiul
ocupă locul patru în topul celor mai poluate oraşe, după Iaşi,
Cluj-Napoca şi Braşov, iar centrul Capitalei, conform
măsurătorilor, reprezintă ‘o zonă de vârf atât a congestiei
rutiere, cât şi a poluării generate de autovehicule. Reamintim
faptul că unul dintre principalele motive pentru care se
înregistrează valori record de poluare este traficul rutier dens,
cauzat de utilizarea pe scară largă a autovehiculelor proprii”,
a transmis Primăria Capitalei într-un comunicat.
În ultimii zece ani nivelul maşinilor care circulă prin
Bucureşti s-a dublat şi din această cauză valorile de poluare
sunt de nouă-zece ori mai mari decât limitele admise, a mai arătat
PMB.
Astfel, din măsurătorile stațiilor de monitorizare a calității
aerului în București, la periferie nu s-au înregistrat depășiri
ale limitelor maxime admise, ci doar în zone din centru.
„La nivelul anului 2018, nu s-au înregistrat depăşiri ale
valorii limite zilnice permise pentru pulberi în suspensie PM10 la
staţia Lacul Morii, Titan, Berceni şi Drumul Taberei, singurele
depăşiri înregistrate fiind la staţia Mihai Bravu şi Calea
Victoriei. (…) Mai mult decât atât, instituirea vinietei Oxigen-B
şi Oxigen-C reprezintă o măsură care face parte din soluţiile
prevăzute în Planul de Calitate a Aerului şi vine în completarea
acţiunilor de modernizare a transportului public în comun şi de
fluidizare a traficului”, a precizat PMB