”București, capitala României, renaște. Este angajamentul Primăriei Capitalei, care a consolidat în ultimii doi ani de zece ori mai multe clădiri decât în 30 de ani”. Așa începe un spot pe care municipalitatea îl caracterizează drept „clip de informare a cetățenilor”.
Vreți informații? Sunați la call center!
Spotul are 40 de secunde și prezintă ce a făcut administrația condusă de Gabriela Firea pentru consolidarea clădirilor cu risc seismic ridicat.
Mai exact, în clip se precizează că angajații Companiei Consolidări lucrează acum în 200 de clădiri cu risc seismic și vor începe lucrările și la celelalte până la sfârșitul anului, iar în paralel primăria a început și un program de reabilitare a fațadelor.
”Toate imobilele din centrul Capitalei incluse în zona prioritară vor avea haină nouă până la finalul anului 2020. Primăria Capitalei oferă facilități atractive proprietarilor de clădiri care se alătură acestui demers. Alege să trăiești într-un București trainic. Consolidează!”, se mai spune în video.
Clipul se încheie cu sigla Companiei Municipale Consolidări și cu un număr de telefon de la call center la care cetățenii sunt invitați să sune dacă vor mai multe informații.
PMB: ”Urmărește conștientizarea și informarea cetățenilor”
Spotul, parte a campaniei ”Bucureștiul trainic” derulată de municipalitate, se difuzează deja de aproape trei luni pe unele posturi TV, generaliste și de știri, precum Antena 1, Kanal D, Realitatea TV, Antena 3, B1TV și România TV, dar și online pe 11 site-uri de știri: adevărul.ro, digi24.ro, a1.ro, antena3.ro, psnews.ro, stiripesurse.ro, dcnews.ro, prosport.ro, digisport.ro, cancan.ro și ciao.ro.
Campania ”Bucureștiul trainic” ar urma să se încheie în 15 noiembrie.
Primăria susține, într-un răspuns oferit la solicitarea Libertatea, că este un clip de informare a cetățenilor care ”urmărește conștientizarea și informarea cetățenilor cu privire la necesitatea consolidării”.
Însă în cele 40 de secunde pe care le are filmarea nu se regăsesc informațiile de care proprietarul unei locuințe ar avea nevoie, precum obligațiile legale pe care le are dacă locuiește într-o clădire cu risc seismic sau costurile și beneficiile consolidării.
Banii, plimbați de la o companie municipală la alta
Clipul publicitar a fost făcut de Compania Municipală Publicitate și Afișaj, una dintre societățile create la propunerea Gabrielei Firea în 2017 – 2018, pentru a gestiona unele servicii publice din București.
Atât Compania Publicitate și Afișaj, cât și societatea care se ocupă de consolidări, precum și celelalte 20 de companii municipale au fost declarate ca înființate ilegal printr-o decizie definitivă a Curții de Apel București.
Ulterior, Firea a încercat să salveze companiile și a venit cu proiecte în Consiliul General prin care să le introducă în legalitate. Până atunci, însă, ele au continuat să funcționeze și să primească bani de la primărie.
Contractul încheiat de Compania Publicitate și Afișaj cu Compania Consolidări valorează aproape 2,3 milioane de lei.
Suma include costul creației și producției și difuzarea lui pe TV de 2.300 de ori și în online, de 50 de milioane de ori, potrivit Primăriei Capitalei.
Promovare și la Administrația Spitalelor
Nu este singurul contract pe care Publicitate și Afișaj l-a onorat pentru Primăria Capitalei.
ASSMB a plătit și ea aproape 862.000 de lei pentru un clip de promovare a gratuităților și voucherelor oferite de municipalitate, precum programul FIV – ”O șansă pentru cuplurile infertile”, prin care se acordă un sprijin financiar de până la 13.800 de lei pentru fertilizarea in vitro cuplurilor care nu pot avea copii, programul prin care elevii din București beneficiază de aparate dentare gratuite, ori sprijinul financiar de până la 10.000 de lei pentru 100 de medici, pentru a participa la diverse programe de dezvoltare profesională.
Campaniile de promovare personalizate ale ASSMB au ca scop atingerea obiectivelor proiectelor aprobate de către Consiliul General al Municipiului București, prin informarea cât mai eficientă a potențialilor beneficiari asupra activității derulate de Primăria Capitalei, prin ASSMB, în domeniul sănătății.
Răspunsul Primăriei Capitalei pentru Libertatea:
Conform contractului, această campanie se va desfășura până în decembrie 2021, iar spotul publicitar se difuzează deja pe PRO TV, Antena 1, Antena 3, Kanal D, România TV, B1 TV, Realitatea TV și Digi 24 și la radio, pe Radio România Actualități, Digi FM, Kiss FM, Magic FM, Europa FM, Smart Radio, Radio Guerrilla și Radio ZU.
De asemenea, apare ca reclamă și pe site-urile de știri adevărul.ro, digi24.ro, a1.ro, antena3.ro, știripesurse.ro, psnews.ro, cancan.ro, prosport.ro, ciao.ro, dcnews.ro și digisport.ro.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro