Mutarea autobuzelor poluante din centru spre periferii, anunțată de PMB, vine în contextul în care Gabriela Firea, edilul Capitalei, a spus, zilele trecute, că renunță la vinieta Oxigen, care interzicea traficul mașinilor vechi prin zona centrală.
“Pentru respectarea cerințelor de mediu, respectiv reducerea poluării la nivelul Bucureștiului, Primăria Capitalei a prioritizat pe liniile urbane ale STB SA autobuzele Euro 6 și Euro 4.
Prin urmare, politica actuală a Societății de Transport București, cât și cea de dinaintea adoptării «Taxei Oxigen», prevede repartizarea exclusivă a autobuzelor cu normă de poluare Euro 6 și Euro 4 pe liniile care tranzitează centrul Capitalei, iar cele cu normă de poluare Euro 4 și Euro 3, pe liniile regionale”, se arată în răspunsul primăriei.
Pe Facebook se lăuda că le retrage
Reamintim, o postare din data de 13 februarie de pe o pagină de Facebook a Primăriei susținea să autobuzele Euro 3 vor fi eliminate odată cu finalizarea achiziției de autobuze Euro 6 de la Otokar și a celor hibrid de la Mercedes.
“Autobuzele cu norma de poluare Euro 3 vor fi retrase de pe trasee după finalizarea achizițiilor mijloacelor de transport în comun, Euro 6”, se arată în prima parte a postării de pe pagina Oxigen pentru București, gestionată de Primărie.
“În ceea ce privește parcul rulant al STB, subliniem că, după finalizarea achizițiilor mijloacelor de transport în comun moderne, Euro 6, autobuzele cu norma de poluare Euro 3 vor fi retrase de pe trasee”.
Postarea se încheie astfel:
Nicăieri nu se menționează că vor fi mutate pe alte rute.
«Nu vor fi retrase, vor circula»
Deși în postare se menționează de două ori că acestea vor fi “retrase”, în răspunsul oficial, Primăria Capitalei susține că acestea vor fi folosite mai departe.
“STB SA are 499 autobuze Euro III. Așa cum am răspuns deja, nici unul nu va fi retras din circulație pentru că ar tranzita centrul orașului”, se arată în răspuns.
“Întrucât nu vor fi retrase, vor circula”, întărește instituția mesajul.
Potrivit statisticilor de pe site-ul STB, compania municipală deținea, la finele anului 2016, un număr de 1.147 de autobuze, 491 de tramvaie și 297 de troleibuze. La acestea se adaugă cele 400 de autobuze Otokar, achiziționate între timp pentru 458 de milioane de lei.
Pandele caută autobuze la mâna a doua
Libertatea a scris recent că Primăria Voluntari vrea să cumpere 36 de autobuze urbane Euro 3, la mâna a doua, cu 15.000 de euro bucata.
Primăria București a transmis că nu intenționează să participe la licitația organizată de orașul Voluntari.
Rezultate Alegeri SUA – cine va fi noul președinte al Americii!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro