„Se verifică din nou anumiți parametrii tehnici solicitați ofertanților la Direcția de transporturi”, au mai precizat acestea.
Reluarea licitației vine la aproape doi ani după ce Municipalitatea a reziliat contractul semnat inițial cu firma turcească Bozankaya, pe motiv că nu aceasta nu are certificat de omologare pentru troleibuzele pe care le-a prezentat în oferta sa, după cum a scris Libertatea. Fără certificatul de omologare, vehiculele nu pot circula pe drumurile publice.
Informația privind reluarea licitației a fost publicată și de Economica.net.
Au consultat piața
Pe rolul instanțelor de judecată sunt două dosare deschise de Bonzakaya, după ce aceasta a contestat decizia primăriei de a rezilia contractul. Firma spunea, în primăvara anului trecut că, dacă nu ar fi existat rezilierea contractului, ar fi livrat deja primele cinci troleibuze.
„Am participat cu deplină încredere în cadrul acestei licitații și am respectat specificațiile tehnice cuprinse în caietul de sarcini, câștigând licitația în condiții corecte”, a transmis firma într-un comunicat de presă, citat de Economica.net.
Vara trecută, Municipalitatea a făcut primul pas în reluarea achiziției de troleibuze și a lansat în SEAP o procedură de consultare a pieței pentru a stabili un nou preț pentru cele 100 de mașini.
Cum a cumpărat Firea troleibuze „fake”
Primăria Capitalei a reziliat contractul cu Bozankaya în toamna lui 2020, la șase luni după semnare, a scris Libertatea atunci. Firma turcească a promis 100 de troleibuze de 12 metri, cu o capacitate de cel puțin 96 de pasageri, dotate cu climatizare automată, tehnologie wireless pentru călători și prize USB, cu autonomie în exploatare de minimum 20 de kilometri, așa cum era scris în contract.
Instituția condusă atunci de Gabriela Firea nu a cerut și certificatul de omologare, esențial pentru ca vehiculele de transport public să circule pe drumurile publice. Exact așa cum s-a întâmplat și în cazul celor 100 de tramvaie, unde comisia de licitație a ignorat atât absența certificatului, cât și alte nereguli.
Primăria a permis producătorului din Turcia să întârzie cu acest document, dar acesta nu a respectat termenul.
La o altă licitație de troleibuze, de data aceasta făcută în 2019 de Ministerul Dezvoltării pentru Ploiești și Târgu Jiu, Bozankaya s-a prezentat cu un certificat de omologare pentru autobuze. Oferta lor a fost respinsă din start.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro