Primarul general, Gabriela Firea, a declarat că modelul administrativ pe care îl propune este unul „european și în totalitate permis și chiar încurajat de lege”. A invocat în acest sens prevederile legii administrației publice locale, cele referitoare la delegarea serviciilor publice, dar și directivele europene. Firea a vorbit, de asemenea, despre nemulțumirea bucureștenilor în ce privește modul în care arată Capitala.
Totodată, le-a cerut consilierilor generali care au anunțat că vor vota împotriva celor 19 proiecte de hotărâre să precizeze, punctual, ce firme vor fi afectate de înființarea societăților comerciale și care este motivul pentru care se dorește menținerea contractelor respective.
„S-a afirmat în mod total eronat (…) că achizițiile de bunuri, servicii și lucrări de la SA-uri se fac prin încredințare directă și nu respectă legislația în vigoare. Sută la sută respectă legislația în vigoare în materie de achiziții publice și se supune controlului anual al Curții de Conturi. (…) Dacă dvs. , în loc să îi reprezentați pe bucureșteni cu cinste, apărați niște firme — câteva — care vor pierde în urma înființării acestor societăți, înseamnă că nu este în regulă, dar eu vă doresc parteneri la acest proiect administrativ”, a spus edilul general.
Firea a anunțat că va propune într-o viitoare ședință de CGMB să se ia o decizie privind Rebu, în contextul în care partenerul economic german al municipalității la această societate ar dori să se retragă. În opinia primarului general, firma ar putea rămâne a PMB.
Cele 19 societăți în cazul cărora s-a dat acordul de principiu ar urma să aibă ca obiect de activitate:
* producerea, furnizarea energiei electrice și termice, servicii energetice și de mentenanță
* realizarea activităților necesare asigurării serviciului de iluminat public
* administrarea și dezvoltarea infrastructurii unităților sanitare ale municipalității
* protecția civilă și activitățile de voluntariat specifice acesteia
* servicii în tehnologia informațiilor
* construirea, dezvoltarea și administrarea de baze sportive și terenuri de sport
* punerea în valoare și exploatarea obiectivelor turistice din Capitală, precum și promovarea Municipiului București ca destinație turistică
* administrarea parcurilor, grădinilor publice, a lacurilor și ștrandurilor de pe raza Municipiului București
* serviciul de administrare a rețelei de agrement a Municipiului București
* administrarea spațiilor publicitare
* întreținerea materialului lemnos situat pe spațiile verzi aflate pe domeniul public al Municipiului București
* asigurarea protecției și siguranței obiectivelor de interes public și privat
* consolidarea clădirilor cu risc seismic
* servicii de coordonare/consultanță pentru proiectele de infrastructură mare ale Municipiului București
* gestionarea unitară a fondului imobiliar al Municipiului București
* administrarea drumurilor
* administrarea parcărilor publice
* dispecerizarea activității de transport local de persoane pentru troleibuze, tramvaie și autobuze
* managementul sistemelor integrate de trafic, informare călători și management al flotei transportului public.
Primăria Capitalei va avea city manager
Tot astăzi, consilierii generali ai Capitalei au fost de acord, marți, cu înființarea funcției de administrator public la nivelul municipiului București, în cadrul aparatului de specialitate al primarului general, în subordinea directă a edilului.
Conform anexei atașate hotărârii, administratorul public, în baza unui contract de management încheiat cu primarul general, poate să îndeplinească atribuții de coordonare a aparatului de specialitate al primarului, a serviciilor și instituțiilor publice de interes local, precum și a societăților comerciale înființate de Consiliul General al Municipiului București.
Ocuparea funcției se va face prin concurs organizat în condițiile legislației aplicabile personalului contractual, Primăria urmând să publice anunțul, cu cel puțin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului, în Monitorul Oficial al României — partea a treia, într-un cotidian de largă circulație, pe pagina de internet la secțiunea angajări, pe portalul Guvernului, precum și la sediul instituției.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro