Preocupati ca zgomotul din Capitala atinge cote alarmante, reprezentantii Directiei de Mediu din Primaria Capitalei au pus in dezbatere publica pe site-ul PMB (Primaria Municipiului Bucuresti) un plan de actiune privind zgomotul urban. Solutiile propuse sunt insa SF-uri: cursuri pentru imbunatatirea stilului de condus, sosele si cauciucuri silentioase.
Principala problema ‘galagioasa din Capitala este traficul. Cel putin asa reiese din planul de actiune privind zgomotul urban postat pe site-ul Primariei Capitalei. Iar cei care produc zgomotul sunt nimeni altii decat soferii, potrivit aceluiasi studiu. Astfel, reprezentantii PMB s-au gandit ca pentru a avea un oras linistit prioritatea este sa-i educe pe soferii nervosi prin cursuri pentru un condus silentios. Mai mult, ar trebui sa scapam de obiceiul ‘demaraj-frana, tipic in timpul ambuteiajelor. ‘Trebuie prevenit comportamentul agresiv al unor soferi, pentru ca zgomotul cel mai mare e cand franeaza si cand claxoneaza, ne-a spus Sorin Nastasa, sef serviciu in cadrul Directiei de mediu din PMB.
O alta solutie propusa de planul de zgomot este introducerea unei taxe de aglomeratie pentru masinile care tranziteaza centrul orasului, care sa fie folosita ‘pentru protejarea mediului, spune Nastasa. Nu au fost omise nici soselele si liniile de tramvai, care, conform planului de zgomot, ar trebui construite cu materiale speciale care sa ‘absoarba sunetele neplacute. Primaria a cheltuit 650.000 de lei pentru acest proiect. Bucurestenii pot propune solutii anti-zgomot pe adresa www.pmb.ro. sau pot sosi la sediul PMB pe 4 iulie, la ora 10.00, cand are loc dezbaterea publica a proiectului.
„Sa-i lase pe soferi! Sa repare strazile!”
Ionut Ionescu, 35 de ani: ‘Nu soferii sunt problema, ca ei nu claxoneaza de nebuni. Strazile sunt praf, in intersectii stai jumatate de ora. Astea sunt aspectele care trebuie rezolvate. Sa-i lase in pace pe soferi si sa repare strazile, ca aici e problema.
„Mai sunt multe de realizat in oras”
Cristian Vita, 36 de ani: ‘Sunt multe lucruri de realizat in oras, care o sa dureze multi ani, ca nici copiii copiilor nostri nu cred ca o sa le apuce. Trebuie idei care sa se puna in practica imediat si conforme cu realitatea din Bucuresti, nu sa vorbim aiureli.
„Trebuiau facute de acum 18 ani”
Ana Draguta, 56 de ani: ‘Un astfel de plan trebuia facut acum 18 ani. S-au trezit acum sa vina cu asemenea idei. De mult era necesar sa se gandeassca sa faca si piste pentru biciclisti, si spatii pietonale, ca asa aveam mai multe zone cu liniste.
„Sofat fara zgomot, e absurd”
Alina Serban, 22 de ani: ‘Sunt drumuri neterminate, e aglomeratie si ei gasesc soferii vinovati. Nu noi am gandit strazile. Sa facem cursuri auto ca sa conducem silentios e absurd, ca nu aici e problema. Daca avem conditii, nu mai sunt soferi nervosi.