În prezent sunt 100 de puncte de încărcare publice pentru autovehiculele electrice, la nivel național; 167 de mașini electrice au fost vândute în 2016
El menționează că proiectul de lege are în vedere faptul că la acest moment sunt în România cca. 100 de puncte de încărcare publice pentru autovehiculele electrice, infrastructura fiind complet insuficientă unui număr de cca. 100.000 de autovehicule electrice, cât sunt prevăzute în Programul de Guvernare pentru anul 2020.
”Pe de altă parte, majoritatea statelor UE au adoptat (finanţează) programe susţinute de sprijinire a achiziţiei de autovehicule electrice, fapt ce face deja ca numărul acestora în Europa să fie tot mai mare. În anul 2016, vânzările autovehiculelor reîncărcabile electric s-au triplat ajungând la un număr de 167 de unităţi, ceea ce face ca în parcul naţional să avem la aceasta dată cca. 400 de autoturisme reîncarcabile electric”, spune deputatul Aurel Varga.
Citește și: Tot mai mulți români cumpără mașini electrice. Cât de ieftină este, de fapt, o astfel de opțiune / VIDEO
Ce prevede inițiativa legislativă
Inițiativa legislativă prevede obligația autorităților locale din localitățile cu peste 100.000 de locuitori de a realiza, până la 31 decembrie 2020, a unui număr de minim cinci puncte publice de reîncărcare pentru autovehiculele reîncărcabile electice, cu o capacitate de alimentare de 4 maşini fiecare.
În plus, primăriile din sectoarelor municipiului Bucureşti au obligația realizării, până la 31 decembrie 2020, a unui număr de minim zece puncte publice de reîncărcare în fiecare sector, pentru autovehiculele reîncărcabile electic, cu o capacitate de alimentare de 4 maşini fiecare.
Stațiile de distribuție a carburanților derivați din petrol, inclusiv a biocombustibililor, pentru autovehicule care au peste 20 de pompe de alimentare, au obligația realizării, până la 31 decembrie 2020, minim două puncte publice de reîncărcare pentru autovehiculele reîncărcabile electic, cu o capacitate de alimentare de 2 maşini fiecare.