O nouă înregistrare furnizată ziarului Libertatea de Poliţia Locală a Sectorului 4 conţine un dialog în care numele edilului sectorului 4 este invocat de către angajaţi pe camioane care recunosc n-au plătit taxele de doi ani!

În două răspunsuri furnizate către Libertatea, Daniel Băluţă a negat vehement că are detalii despre cazul utilajelor de mare tonaj care nu respectă legea şi circulă fără autorizaţie în sectorul 4 al Capitalei.

Mai mult, într-o notificare către “Conducerea Ringier”, trimisă vineri, 13 iulie, primarul ameninţă cu procese dacă îi vom mai folosi numele.

Primarul e ca vedetele: vrea să nu-i apară numele şi fotografiile!

El foloseşte genul de notificare pe care îl utilizează de regulă vedetele când nu mai vor să le apară numele şi fotografiile în ziare. Numai că Daniel Băluţă este primarul sectorului 4 al Capitalei!

Când a candidat, el nu le-a spus celor 325.000 de locuitori cărora le-a cerut votul că “vreau să fiu primarul fără chip şi fără responsabilitatea a ceea ce se întâmplă în sector”!

Ziarul Libertatea publică azi a patra înregistrare, în care angajaţi ai unei firme contractate de SC ADP Sector 4 invocă numele edilului.

Şoferii firmei susţin că Daniel Băluţă a fost la ei şi cunoaşte înţelegerea care le dă dreptul să nu plătească taxele.

«Să sune şefii la primărie că domnu Băluţă ştie!»

Astfel, în momentul în care un echipaj i-a oprit pentru un control, şoferul şi însoţitorul acestuia s-au referit la Daniel Băluţă ca persoană de apelat în caz de bucluc.

Iată dialogul dintre poliţişti şi angajaţii firmei private contractate de SC ADP Sector 4 SA:

Poliţist 1: Cine ştie, ăla, de matale?
Şofer 1: Primarul! Domnul Băluţă ştie! Aşa a zis, dacă e ceva… Să sune şefii la primărie.

Poliţist 1: Să-l sune pe primar?
Şofer 1: Da!

Poliţist 2: Cum vă numiţi dumneavoastră?
Şofer 1: Enache şi Grigore.

Poliţist 1: Autorizaţie de zonă…
Şofer 1: Nu are nimeni. Din toate maşinile! Deci toate maşinile de la noi care lucrează…

Poliţist 1: Nu ştiţi că aveţi obligaţia să aveţi autorizaţie?
Şofer 1: Dar de doi ani de zile aşa lucrăm! Dacă e ceva, să sune la primărie. Sunăm acuma şefii noştri şi… Şi băieţii care ridică maşini au fost ieri aici şi tot… deci nu suntem de capul nostru!

Poliţist 1: Da, nene, dar trebuie să ai şi autorizaţie…
Şofer 1: Da, am înţeles, da. Da, aveţi perfectă dreptate că da.

Poliţist 1: Ia zi, ai găsit talonul maşinii?
Poliţist 2: Deci dumneavoastră nu deţineţi autorizaţie de drumuri, n-aţi avut niciodată… Păi cum vă trimit şefii dumneavoastră fără autorizaţie?

Şofer 1: Păi ştiţi, lucrarea e cu primăria, cu…
Poliţist 2: Da, dar e datoria dumneavoastră să aveţi autorizaţie!

Şofer 1: Acum, eu ce să vă spun, ei ştiu mai bine decât mine!
Şofer 2: Da pentru ce s-a făcut, s-a întâmplat ceva?!

Poliţist 1: Că nu deţineţi autorizaţie de transport, autorizaţie de zonă, pardon.
Şofer 2: Păi nu are nimeni! Din toate maşinile, câte suntem, 20-30, nu are nimeni. Au zis că, dacă e ceva, ştie primarul! Să sune la primărie. De doi ani suntem aici!

Poliţist 1: Ce să vă zic…
Şofer 2: Din 20-30, câte suntem toate, nimeni nu are! Au zis că, dacă e, să sune la primar! A fost şi alaltăieri domnul Băluţă la noi, la parcări, la… Eu stau aici acu că n-am rând acolo…
Poliţist 1: Rămâi la maşină că o să vin eu la dumneavoastră.

Ce au aflat cititorii Libertatea până acum:

1. Circa 60 de camioane circulă fără autorizaţie de zonă în sectorul 4 al Capitalei, autorizaţie care ajunge şi la 12.000 lei/lună/maşină, iar poliţiştii sunt puşi să nu amendeze şoferii autocamioanelor

2. Mai mult, pentru a nu fi oprite de alte echipaje, unii oameni ai legii le însoţesc sau escortează

3. Din calculul oamenilor legii, pe an se pierd circa 400.000 de euro

4. Din înregistrări reiese cum unii cordonatori ai poliţiştilor se răstesc la subordonaţi pentru că nu au escortat camioanele private

5. DNA a intrat pe fir şi investighează cazul

6. De caz nu ar fi străin primarul sectorului 4, Daniel Băluţă, care este amintit de doi şoferi

Băluţă ameninţă ziarul să nu-i mai folosească numele în legătură cu cazul!

Într-o scrisoare trimisă vineri către conducerea grupul Ringer România, Daniel Băluţă a cerut expres ca numele său să nu mai fie pomenit în legătură cu povestea camioanelor care circulă fără autorizaţie.

Acesta cere să fie respectată “legislaţia în vigoare şi Codul Deontologic al Ziaristului, adoptat de Clubul Român de Presă”, pentru ca, “în mod expres, să nu mai asociaţi imaginea şi numele Daniel Băluţă cu articole care nu au legătură directă şi dovedită cu Primăria Sectorului 4”. 

Dă acelaşi răspuns

Libertatea i-a cerut o reacţie primarului, pentru că numele său apare invocat drept protector al înţelegerii dintre primărie şi firmele de transport care nu plătesc taxele.

Primarul a transmis, prin purtătorul de cuvânt de la Primăria Sector 4, că “nu are cunoştinţă de caz” şi că doreşte să fie republicate răspunsurile trimise şi deja publicate vineri.

Iată ce spune Daniel Băluţă:

  • “În politica managerială aplicată la nivelul DGPL Sector 4 nu există comunicări neinstituţionale. Solicitările sunt formulate pe canalele oficiale, în scris, ori prin transmisiuni radio, înregistrate. Pe de altă parte, orice acţiune instituţională întreprinsă în baza unei «solicitări», în sensul celor invocate de dumneavoastră, atrage răspunderea personală a celui care a executat-o. Nu suntem dispuşi să tolerăm astfel de eventuale situaţii, cu care încă nu ne-am confruntat”.
  • “Nu avem cunoştinţă despre vreo situaţie de genul celei menţionate şi, aşa cum am precizat, nu pot exista astfel de liste, emise de vreo structură a DGPL Sector 4”.

Vezi aici prima parte a INVESTIGAȚIEI LIBERTATEA: Polițiștii locali de la Sectorul 4 sunt puși de șefi să escorteze camioanele firmelor preferate, ca să nu achite taxe

Citește și primul răspuns al primarului Băluță: Primarul Băluță, de la Sectorul 4, susține că ”mediatizarea” investigației de azi a Libertății îl ajută și că ”e de netolerat” ca polițiștii locali să protejeze anumite firme de camioane!

 
 

Urmărește-ne pe Google News