„Noi suntem pionieri. Noi avem această alianță făcută cu Botoșani încă din 2013”, a spus Lungu.

Primarul Sucevei a explicat că din cauza Guvernului această asociere prin mecanismul Investitiției Teritoriale Integrate (ITI) nu a mai fost eligibilă pentru proiecte europene.

„Ne întoarcem înapoi la Guvern. Erau aceste ITI. În proiectul-cadru transmis la Bruxelles erau incluse patru asemenea ITI, respectiv Delta Dunării care a rămas, erau Suceava-Botoșani, Brăila-Galați și Timișoara-Arad”, a spus Lungu.

Primarul Sucevei a explicat că, până în prezent, municipiile din Alianța Vestului au doar vorbe, în timp ce  asocierea Suceava-Botoșani are documentații, hotărâri de Consiliu local și documentațiile pentru proiecte.

„Avem lucruri concrete cu Botoșani. Înainte de a apărea această discuție cu Alianța Vestului am avut discuții cu primarul din Botoșani să reluăm acel proiect. E posibil să-l mai lărgim. E în ideea de a ne promova interesele mai bine, noi, autoritățile locale, de a face presiuni pe anumite proiecte”, a spus Ion Lungu.

El a menționat că lucrurile se mișcă destul de greu la nivel guvernamental, iar în această zonă sunt mari probleme, în primul rând legate de lipsa de autostrăzi.

Primarii din Timişoara, Cluj-Napoca, Arad şi Oradea au lansat sâmbătă, 8 decembrie, la Timişoara, Alianţa Vestului (AVE), parteneriat prin care vor să atragă fonduri europene direct de la Bruxelles pentru proiecte comune.

Orașele Sibiu, Reșita și Iași ar vrea să intre în Alianța Vestului, parteneriatul semnat recent între cele patru municipii, proiect prin care se dorește atragerea fonduri europene direct de la Bruxelles

Citește și: Reacția șocantă a șefului Gărzii de Mediu Prahova la problema poluării de la Blejoi: „Aparatul a luat-o un pic razna. Ce măsuri pot eu să o iau?”

Urmărește-ne pe Google News