Vasko Pirgov este expert mecanic în motoare cu ardere internă și secretarul pentru securitate rutieră în Pernik, cel mai apropiat oraș de locul accidentului. El a fost trezit noaptea din somn și chemat la locul accidentului, fiind primul specialist în accidente rutiere ajuns acolo, la câteva zeci de minute după ce autobuzul s-a aprins.

Oficialul bulgar a făcut lumină în ceea ce privește dinamica accidentului. Astfel, autocarul a lovit un separator de metal care despărțea intrarea într-o parcare de prima bandă a autostrăzii, atunci i-a explodat cauciucul din dreapta față, iar semnul care indica bifurcația a zburat la 45 de metri.

Poliția a anunțat că viteza de deplasare în acel moment era de 100 km/h. Șoferul a încercat să redreseze autovehiculul, a tras de volan stânga, a intrat în parapetul de pe mijlocul șoselei pe care l-a smuls efectiv pe mai bine de 50 de metri și s-a oprit.

„A explodat cauciucul din dreapta față, așa că autocarul se târa, s-a deversat combustibil și pentru că funcționa încălzirea autobuzului, de acolo a izbucnit incendiul. Incendiul a izbucnit din partea din față a autocarului, deoarece partea din spate este aproape conservată”, a declarat pentru BNT Vasko Pirgov.

Potrivit lui Pirgov, șoferul avea, se pare, bidoane pline cu combustibil (probabil motorină) lângă scaunele din față, ceea ce a provocat o explozie și autocarul a luat foc.

Autocarul a lovit semnul de intrare în parcare și parapetul despărțitor, care se vede în partea stângă a fotografiei, în plan apropiat. Foto: Captură video

Cu douăzeci de minute mai devreme, autocarul făcuse o pauză la o benzinărie. Suprafața drumului era perfectă, autocarul nu putea aluneca. „Nu există semne de frânare”, a spus Pirgov, care exclude că șoferul ar fi putut adormi, la 20 de minute după ce ieșise din benzinărie. „Bănuiesc că a făcut o greșeală pe drum, a întors brusc volanul, a lovit cauciucul din față de semn și acolo s-a întâmplat tragedia”, a adăugat el.

Conducea cu peste 100 de kilometri pe oră, ploua, temperatura era în jur de 9 grade, nu erau părți alunecoase, a explicat Pirgov.

„Este foarte posibil ca indicatorul (pentru „insulă”) să lipsească sau șoferul să fi adormit și să nu fi văzut”, a declarat pentru BTV Diana Rusinova de la Centrul pentru Politica Europeană a Transporturilor.

Un alt expert a declarat pentru mass-media bulgară că șoferul a parcurs 350 km de la granița cu Turcia până la locul accidentului în mai puțin de patru ore, făcând o pauză scurtă noaptea, sugerând că mergea cu viteză.

Poliția rutieră bulgară a făcut o mulțime de măsurători la locul accidentului și a ridicat probe, iar cotidianul Blitz scrie că agenții au descoperit o gravă eroare de marcaje pe șosea.

Polițiștii au măsurat nivelul de luminozitate al marcajelor. Foto: Blitz.bg

Ofițerii au măsurat nivelul de lumină, care reflecta marcajele atât pe asfalt, cât și pe părțile laterale. Valorile afișate sunt de 23 de unități la un prag minim obligatoriu de 400. Adică, marcajul reflectă lumina de aproximativ 20 de ori sub cerințele reglementărilor rutiere.

 
 

Urmărește-ne pe Google News