Cuprins:
Mașinile produse în România pleacă spre clienţii din Europa
Ford Otosan, unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din Europa şi un pionier în electrificare, sărbătoreşte astăzi un moment deosebit de important: primele vehicule electrice produse în România pleacă spre clienţii Ford din întreaga Europă.
Fabrica din Craiova: hub strategic pentru Ford
Uzina Ford Otosan din Craiova joacă un rol crucial în strategia companiei. Aceasta este singura fabrică din Europa care produce atât autoturisme, cât și vehicule comerciale pe aceleași linii, în versiuni cu motoare cu combustie internă și electrice.
Investiții majore și tehnologie avansată
Începând din 2022, Ford Otosan a investit 500 de milioane de euro în fabrica din Craiova. Această sumă a fost destinată diversificării producției de vehicule. În octombrie 2023, a fost inaugurată o linie de asamblare a bateriilor, parte a strategiei de investiții anunțată în 2022.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_96fecfff04004e1e50ef422fcd02bd22.jpg)
Güven Özyurt, director general Ford Otosan, a declarat: „Evenimentul de astăzi subliniază angajamentul Ford Otosan faţă de inovaţie, electrificare şi excelenţă în producţie. Capacitatea noastră de a produce şase versiuni diferite de vehicule în aceeaşi unitate demonstrează nu doar flexibilitatea, ci şi dedicarea noastră pentru a face mobilitatea electrică mai accesibilă unui public larg.”
Sustenabilitate și eficiență în logistică
Ford Otosan a implementat recent o nouă rută de transport intermodal între fabrica din Craiova și Turcia. Acest sistem utilizează transportul feroviar pentru componentele aduse din Turcia și pentru vehiculele fabricate în România destinate pieței turce. Compania estimează o reducere a emisiilor cu 63% comparativ cu transportul rutier.
Producție diversificată
În prezent, Ford Otosan România produce versiuni cu motoare pe combustie și electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma. De asemenea, fabrica produce motorul 1.0 EcoBoost, recunoscut la nivel mondial.
Capacitate de producție și forță de muncă
Uzina din Craiova operează în trei schimburi, atât în zona de producție vehicule, cât și în cea de producție motoare. În prezent, fabrica are peste 6.600 de angajați și se estimează o producție de peste 250.000 de automobile în 2024.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_3905f29d877196ff8880ad5ea4d20bca.jpg)
Susținere guvernamentală
Ministrul mediului, Mircea Fechet, alături de premierul Marcel Ciolacu și ministrul economiei, Bogdan Ivan, au participat la evenimentul de lansare a producției de masă a modelelor electrice. Fechet a declarat: „M-am urcat, încă din luna ianuarie, la bordul celor trei modele 100% electrice, Puma Gen-E, E-Transit Courier şi E-Tourneo Courier, atunci când au fost expuse în faţa Ministerului Mediului, şi nu am niciun dubiu că vor deveni curând preferatele românilor care vor să facă o investiţie cu randament bun pe termen lung, atât pentru bugetul propriu, cât şi pentru mediul înconjurător.”
Impact asupra industriei auto românești
Producția de vehicule electrice la Craiova consolidează poziția României în industria auto europeană. Ministrul Fechet a subliniat: „Cu peste 6.600 angajaţi şi peste 250.000 automobile produse în 2024, fabrica Ford de la Craiova este un alt exemplu că parteneriatele puternice dau rezultate şi că industria auto din ţara noastră confirmă: poate să ţină pasul cu cerinţele actuale de sustenabilitate de pe piaţa internaţională.”
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_9b4696f46ffaadfc8108d0904b556e91.jpg)
Perspective
Lansarea producției de vehicule electrice la Craiova deschide noi oportunități pentru piața auto românească. Se așteaptă ca aceste modele să devină populare printre consumatorii locali, contribuind la reducerea poluării în marile orașe.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a25ef83be6cf74a4c636b5a407f5e198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d06bd5e6affed972a4e04d96acea21e2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_f360494af9994e5ea0a806a4fcef655e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_73656678ca05fe35479a17b9b97d7e7d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_eadcf013e445531b39612f660d201e36.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_350830656eba9deb8021852b62e7a660.jpg)