Reciclarea avioanelor este o afacere profitabilă, dacă se ia în calcul că anumite componente valorează mai mult vândute la bucată decât sub forma unui întreg avion. În plus, avioanele încep să fie dezmembrate din ce în ce mai devreme din cauza progreselor tehnologice care au convins companiile aeriene să opteze pentru modele de avioane cu un consum mai mic de combustibil.
Cel mai mare avion de pasageri din lume, cu până la 544 de locuri şi cu un preţ de catalog de 436 milioane de dolari, Airbus A380 a fost lansat în 2007.
Primul astfel de avion, cu numele de serie MSN003, a efectuat zborul inaugural pentru compania Singapore Airlines Ltd, între Singapore şi Sydney, în luna octombrie 2007. Transportatorul asiatic a scos avionul din flota sa anul trecut şi l-a transferat în sudul Franţei, unde aparatul va fi dezmembrat pentru piese precum motoare şi componente aeronautice.
Însă pentru a mai scoate ceva bani din acest uriaş avion, o parte din fuselajul de aluminiu va fi îndepărtat pentru a produce 7.000 de etichete de bagaje, care vor fi puse în vânzare la un preţ de 27,95 euro pe bucată prin intermediul retailerului specializat Aviationtag, mai notează Agerpres.
Anul trecut, Airbus a anunţat că va pune capăt programului A380, urmând să mai producă şi să livreze doar 17 aeronave de acest fel până în 2021.
Singapore Airlines a fost prima companie care a operat modelul de avion A380. De departe cel mai mare client pentru acest model este Emirates cu un număr total de 123 de avioane A380 comandate. Alte companii, precum Deutsche Lufthansa AG, Malaysian Airlines şi Air France, şi-a redus comenzile iniţiale şi au început să-şi retragă avioanele cu două punţi.
Totodată, Divizia Airbus pentru apărare militară și spațială a anunțat, miercuri, că va disponibiliza peste 2.300 de angajați din mai multe țări până la sfârșitul anului 2021.
Decizia a fost luată din cauza amânării unor contracte iar planurile de restructurare au în vedere o consolidare a profitabilității, potrivit unui comunicat al Airbus.
Necesitatea restructurării a fost anunțată de companie în decembrie 2019, pentru prima oară, se mai arată în comunicat.
Potrivit Airbus, planurile de restructurare a companiei prevăd reducerea de 829 de posturi în Germania, 357 în Marea Britanie, 630 în Spania, 404 în Franța, și 142 în alte state.