Modelul a fost comercializat între anii 1968 şi 1971 şi a fost un model intermediar până la intrarea în producţie a modelului 1300. În realitate, Dacia 1100 era un Renault 8 cu motor de Siera 1089 cmc. Singurul lucru schimbat a fost sigla (UAP) frontal şi DACIA pe capota spate. Preţul era 55.000 lei (la un salariu mediu 1.200 lei/lună) şi nu s-a vândut niciodată în rate! Primul automobil ieşit pe poarta fabricii a fost făcut cadou Preşedintelui Republicii Socialiste România de atunci Nicolae Ceauşescu. Conform contractului, Renault furniza toate părţile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze. Viteză Maximă: 138 km/h Motor de 46 cp. Din 1968 şi până în 1972, aproximativ 44.000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970 apărând o uşoară modificare estetică la partea frontală. A mai fost produs, deşi în număr limitat, modelul 1100S, cu două perechi de faruri şi un motor mai puternic, folosite de poliţie şi în cursele de raliu. Puţine au mai rămas în stare de funcţionare. După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat în producţie în august 1969, un model sub licenţa R12, fiind prezentată la saloane auto de la Bucureşti şi Paris. Modelul 1300 era o berlină cu 4 uşi şi tracţiune pe puntea faţă. Potrivit unui articol publicat în 2009 în paginile publicaţiei „Wall Street Journal”, citat de historia.ro, fostul şef al spionajului din timpul lui Ceauşescu, generalul Ion Mihai Pacepa, declara: ” Când a fost ales celebrul model Renault 12, Ceauşescu ar fi zis: „Destul de bună pentru idioţi”. Totuşi, în momentul în care Preşedintele Republicii Socialiste România de atunci a văzut prima maşină Dacia 1300 fabricată în România, a exclamat: „Prea luxoasă pentru idioţi!”. Imediat, s-a renunţat la radio, oglinda laterală din dreapta şi la încălzirea scaunelor din spate. Aşa s-a ajuns „la un model cu mai puţine dotări ca Renault 12, care oricum nu avea prea multe dotări”. După ce şi „alte luxuri inutile” au fost eliminate de către birocraţii zeloşi, Ceauşescu s-a declarat mulţumit de varianta finală: „Perfectă pentru idioţi!”.
 

 
 

Urmărește-ne pe Google News