Feribotul electric a fost realizat la Brăila în proporție de 85 la sută – corp navă, motorizare, echipamentul hidraulic de „stocare” a maşinilor, echipamentele primare, scrie Adevărul. Restul echipamentelor de comandă și navigație urmează să fie instalate la șantierul naval Vard din Brevik, Norvegia.
Beneficiarul contractului a cărui valoare nu a fost făcută publică este firma norvegiană „Torghatten Nord AS”. Feribotul va fi însă concesionat de Ministerul Transporturilor din Norvegia și va asigura curse prin fiordurile acestei țări nordice.
Potrivit oficialilor norvegieni, construirea feribotului electric a avut ca scop încurajarea transportului naval nepoluant și dezvoltarea turismului. Nava realizată la șantierul din Brăila este echipată cu propulsie electrică. Asta înseamnă că va folosi energia stocată într-un set de baterii ce pot fi încărcate de la o stație fixă din zona de operare, notează sursa citată.
De asemenea, feribotul poate produce, la nevoie, electricitate, cu ajutorul unor generatoare Diesel montate la bord. Nava are o propulsie neconvențională ce îi permite să parcurgă rute care nu depășesc 55 de minute ca durată, fără a porni generatoarele Diesel.
Specialiștii susțin că feribotul poate transporta maximum 550 persoane (pasageri şi echipaj) şi 180 de maşini standard. Într-o altă variantă de încărcare, pe punţi pot fi urcate 18 TIR-uri, caz în care ar mai avea loc încă alte 50 de automobile.
Feribotul va fi „botezat” în Norvegia, unde va primi numele „Flatoy” care înseamnă „insula plată”, în limba norvegiană.
Sursă foto: Obiectiv Vocea Brăilei
Citește și EXCLUSIV VIDEO/Sindromul Italia, suferința celor dezrădăcinate, desconsiderate, dezamăgite, umilite. Prizonierele durerii caută, la Socola, drumul spre eliberare